Την επιτυχία του τρίπτυχου «πολυτέλεια, χώροι, οικολογική συνείδηση», ακολουθεί πιστά η νέα γενιά RX της Lexus, συνεχίζοντας την παράδοση του προκατόχου του, στην κατηγορία των πολυτελών SUV’s.

Στην παρουσίαση του νέου RX, οι άνθρωποι της Lexus τόνισαν την ανθηρή πορεία που διαγράφει το πολυτελές SUV στην παγκόσμια αγορά, συγχρόνως όμως απέφυγαν να απαντήσουν στις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. «Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Ο πελάτης της Lexus ψάχνει για την upper class αίσθηση, για την διαφοροποίηση» μας εξηγούν οι άνθρωποι της Lexus Ευρώπης.

H διαφορετική προσέγγιση και φιλοσοφία των Iαπώνων για την 4η γενιά του RX γίνεται εμφανής με την πρώτη ματιά. Ακολουθώντας την γνώριμη πλέον σχεδιαστική προσέγγιση L-finesse, η αισθητική του νέου μοντέλου αποστασιοποιείται από αυτήν του προηγούμενου σε σημαντικό βαθμό. Διαθέτει πλέον πιο έντονη προσωπικότητα, που σε ορισμένα σημεία ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα του ΝΧ, κυρίως στην εμπρός μάσκα με την χαρακτηριστική χρωμιωμένη γρίλια.

Εκτός των διαφορετικών οπτικών γνωρισμάτων, οι σχεδιαστές κατάφεραν μέσω της νέας γραμμής του αμαξώματος, να επιτύχουν χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής (Cd: 0,33). Παρά την αύξηση του συνολικού μήκους του αμαξώματος κατά 120 χιλιοστά, το νέας γενιάς ιαπωνικό SUV δείχνει αναμφίβολα πιο σπορτίφ από τον προκάτοχό του.

Η πιο σημαντική αλλαγή σε ότι αφορά τις διαστάσεις, είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 5 εκατοστά (2,79 μέτρα) που ωφελεί αποκλειστικά τη διαμόρφωση του εσωτερικού. Για την ευρυχωρία της καμπίνας των επιβατών δεν τίθεται θέμα, κυρίως για τους εμπρός, ενώ και οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια, ακόμα και εάν το ύψος τους ξεπερνά τα 185 εκατοστά. Εξίσου καλός είναι ο χώρος του πορτμπαγκάζ, καθώς η χωρητικότητά του ξεκινά από τα 539 λίτρα.

Πάντως το θέμα είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής του Lexus RX ενδιαφέρεται κυρίως για την πολυτέλεια και το επίπεδο εξοπλισμού. Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα πολυτέλειας πάντα ήταν ελαφρώς φανταχτερά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μία εταιρεία που αποτελεί πρότυπο για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Στο συγκεκριμένο μοντέλο αυτό που επικεντρώνει το ενδιαφέρον πρώτα από όλα είναι η έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία ενσωματώνει το εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης, αλλά και το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Mark Levinson. Χωρίς να μπει στην «παγίδα» γνωστών συστημάτων τα οποία εφοδιάζουν τους ανταγωνιστές του Lexus, το συγκεκριμένο είναι σαφώς πιο απλοποιημένο, με τις πολλές λειτουργίες του να γίνονται άμεσα κατανοητές από τον οδηγό. Χάρη σ’ αυτό αλλά και της τεχνολογίας wi-fi, τα χέρια των σχεδιαστών έχουν αφεθεί λυμένα για την περαιτέρω βελτίωση της χρηστικότητας και της εργονομίας. Όπως είναι λογικό η ποιότητα που απορρέει από το εσωτερικό του RX δημιουργεί ένα κλίμα πολυτέλειας στο οποίο συμβάλλουν και οι εξαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις, ενώ συνολικά κρίνοντας θα λέγαμε ότι η ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος είναι υπεράνω κριτικής.

Όπως υπεράνω κριτικής είναι και ο εξοπλισμός. Ο κατάλογος με τα στάνταρ ή προαιρετικά αξεσουάρ είναι υπερπλήρης.

Η γκάμα των κινητήρων που εφοδιάζουν το νέο RX ξεκινούν από το νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 2,0 λίτρων (RX 200t), το οποίο αποδίδει 238 ίππους και 35,7 χλγμ. ροπής. Πιο πάνω βρίσκουμαι την έκδοση με τον V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων (RX 350), απόδοσης 300 ίππων και 37,7 χλγμ ροπής, ενώ η έκδοση που θα είναι και η μοναδική που θα εισαχθεί στη ελληνική αγορά είναι η RX 450h. Εδώ ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική απόδοση 313 ίππων και 48,4 χλγμ. ροπής. H αύξηση της ισχύος και κυρίως η ομαλοποίηση της καμπύλης ροπής οφείλεται στην υιοθέτηση ενός συστήματος μεταβλητού χρονισμού και στους δύο εκκεντροφόρους που ελέγχουν τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής (Dual VVT-i).

Mάλιστα η ρύθμιση του χρονισμού λαμβάνει υπόψη του τόσο τις οδηγικές συνθήκες όσο και το φορτίο του κινητήρα. Tις συνθήκες αλλά και τον τρόπο οδήγησης εκ μέρους του οδηγού λαμβάνει υπόψη του και το κιβώτιο CVT. Οδηγώντας το στα πέριξ της Λισσαβώνας, ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί σε κάθε περίπτωση αβίαστα, χωρίς κραδασμούς, συντονισμούς και κενά απόδοσης, έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, παραμένοντας ταυτόχρονα ιδιαίτερα πολιτισμένος. Tο τελευταίο φαίνεται και από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές θορύβου, γεγονός βέβαια που εν μέρει πρέπει να αποδοθεί και στην καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός θα εκτιμήσει επίσης την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ακόμα και σε γλιστερά οδοστρώματα. Αρωγός σε αυτό το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο λετουργεί αυτόματα, μοιράζοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Φυσικά εάν κάποιος θελήσει να κινηθεί σε χωματόδρομους θα πρέπει να το σκεφτεί καλύτερα, καθώς δεν έχει ξεχωριστό πλαίσιο, τα λάστιχά του είναι καθαρά ασφάλτινα, ενώ οι πρόβολοι αρκετά μεγάλοι. Πέρα των παραπάνω το RX ακολουθεί την πολιτική των υπολοίπων μοντέλων της Lexus, σε ότι αφορά το κορυφαίο επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Το 4ης γενιάς RX 450h είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις, με ανάλογο επίπεδο εξοπλισμού και τιμών που θα ξεκινούν από τα 79.900 ευρώ.