TO ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/08/2017 19:39 |
To γκραν πρι από τη σκοπιά των ελαστικών

Το Σπα είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο απαιτητικές πίστες που επισκέπτεται η F1 κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο οδηγός της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το Βελγικό Grand Prix καθώς διατηρήθηκε μπροστά από το Σεμπάστιαν Φέτελ μετά από αγώνα σπριντ στους τελευταίους γύρους. Ο αγώνας φούντωσε μετά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 30στο γύρο, το οποίο έδωσε στους οδηγούς τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ένα δωρεάν πιτ στοπ.

Ο Χάμιλτον που οδηγούσε την κούρσα επέλεξε την μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος ενώ ο Φέτελ έβαλε την πάρα πολύ μαλακή: Αυτή θεωρητικά είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη ανά γύρο. Μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αμφότεροι ακολουθούσαν στρατηγική πάρα πολύ μαλακής/μαλακής γόμας σε μια αμφίρροπη κλειστή μάχη. Ο Φέτελ είχε κάνει την αλλαγή του δυο γύρους μετά το Χάμιλτον.

Μια διαφορετική στρατηγική υιοθετήθηκε από τον οδηγό της Red Bull, Ντανιέλ Ρικιάρντο, ο οποίος στην πρώτη αλλαγή πέρασε από την πάρα πολύ μαλακή στην πολύ μαλακή γόμα. Όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε τη δεύτερη αλλαγή από πολύ μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή γόμα και κατάφερε ν' ανέβει στο βάθρο.

MARIO ISOLA - ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Το αυτοκίνητο ασφαλείας προφανώς επηρέασε τη στρατηγική αγώνα. Τα ερωτήματα για φθορά και πτώση στην απόδοση προς το τέλος, έπαψαν να έχουν σημασία καθώς οι οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία του μηδενισμού των διαφορών για ν' αλλάξουν ελαστικά. Παραταύτα ήταν και πάλι θέμα στρατηγικής η επιλογή γόμας. Όπως όλο το Σαββατοκύριακο έτσι και στον αγώνα οι πρωτοπόροι ήταν πολύ κοντά σε ρυθμό. Πριν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας όλα έδειχναν ότι οι πρωτοπόροι θα πάνε σε στρατηγική μιας αλλαγής σε μια από τις πιο σκληρές, για τα ελαστικά, πίστες όλης της σεζόν. Οι πρωτοπόροι είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που έκανε επιτυχημένο ντεμπούτο στο Σπα.

1
Helene
31/08/2017 03:56
Υπεροχη η αναλυση της επιλογης των ελαστικων !!!

Oμως , αν και ο Sebastian ειχε ελαστικα Ultrasoft, τα οποια πρώτα φτανουν σε θερμοκρασια , σε σχεση με τα Soft που χρησιμοποίησε ο Hamilton , ο πιλοτος της Mercedes … “ ανταποκριθηκε” χειρίζοντας το …“ μαγικό κουμπί ” δηλαδη :
Μέγιστη πίεση στο θερμικο και προσθετη ισχύ απο το ηλεκτρικο = μεγαλυτερη επιτάχυνση !
Και …να τα ( με αυτο το μαγικό κουμπί ! ) τα στιγμιαία πλεονεκτήματα , στα …προκριματικά, στην …προσπέραση και στο να κρατάς τον αντιπαλο σου μακριά !

Γιατι ;;; Διοτι ο κινητηρας 4 που ειναι τοποθετημενος στο W08 της Mercedes του Lewis Hamilton ηδη απο το Grand Prix του Βελγιου , καταναλωνει …….. 1,2 λιτρα λαδιου ανά 100 χλμ.
Ενω τα νεα μονοθεσια που θα ειναι αναγνωρισμενα απο τον Ιταλικό GP, θα πρεπει να συμμορφωθουν με τη νομοθεσια της FIA , που ... << μειώνει το καύσιμο λάδι σε …0,9 kg ανά 100 km >> !!!


Δηλαδη οι Vettel και Raikkonen , θα αναγκαστουν να τηρησουν το ΝΕΟ ΟΡΙΟ , το επιβαλλόμενο απο την FIA και αρχιζοντας απο τη Monza , των … 0,9 λίτρων ανά 100 χλμ !!!!!!!

Ετσι , ο αγώνας στη Monza θα ειναι πιο περίπλοκος απο αυτον της προηγούμενης Κυριακης γιατι η FIA υποχρεωνει απο την Monza την τεχνικη οδηγία της , η οποια επιβαλλει τη μειωση της καταναλωσης του λαδιου στα 0,9 λιτρα ανά 100 χλμ για τους νεους κινητηρες, ΕΚΤΟΣ απο τη ... Mercedes , η οποια θα συνεχισει να αντλει ...1,2 λιτρα ανά 100 χλμ.

Είναι σαφές , οτι η …(μα)FIA μοντελοποιει τους κανονισμους συμφωνα με την κατασταση του πρωταθληματος !!!

Μηπως , σας φαίνεται λιγο ;;;
Να το εξηγησω καλυτερα : σημαίνει οτι για το 1/3 του αγωνα (για παραδειγμα, 20 γυρους στους 60 ) μπορεις να χρησιμοποιησεις τη διπλη ποσοτητα λαδιου συγκριτικα με τους άλλους οδηγους .
Και δεδομενου οτι εδω μιλαμε για πρόσθετο λαδι , σημαίνει …αρκετα ά λ ο γ α περισσοτερα σε σύγκριση με τους άλλους !!!

Η εφαρμογη του μετρου προκαλεί …αναποφευκτη διαμάχη !!!

Και αναρωτιεμαι : μηπως , η επιλογή της Monza υπαγορεύεται απο το γεγονος οτι η FIA γνωριζε ηδη οτι η Mercedes θα ηταν ετοιμη με την εγκριση του κινητηρα 4 στο W08 , ηδη απο το Grand Prix του Βελγιου ;;;

Αναμφισβητητα η FIA, χανει σε μεγαλο βαθμό την αξιοπιστία της με την Mercedes να εχει ενα …τεχνικο πλεονεκτημα , το οποιο … προφανώς χρειαζοταν εναντι της Ferrari !!!


ΥΓ. Ο Mario Isola , επελεξε τα ελαστικα για τη Monza , οπου θα επηρεαστουν απο το blistering : Pirelli Red Supersoft , Yellow Soft , White Medium .