Πόσο αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης με καινούργιο και φθαρμένο ελαστικό στο βρεγμένο.

Τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν την απόσταση ακινητοποίησής σας έως και 10 μέτρα με ταχύτητα 80 χιλιόμετρα την ώρα σε βρεγμένο δρόμο σε σχέση με ένα καινούργιο ελαστικό. Έτσι, αν ένα καινούργιο ελαστικό απαιτεί 29,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, τότε, ένα φθαρμένο ελαστικό ( με βάθος πέλματος 1,6 χιλιοστά, δηλαδή το πιο ελάχιστο) απαιτεί 39, 5 μέτρα.

Οδήγηση υπό βροχή

Σε περίπτωση βροχής αυτομάτως θα πρέπει να αυξήσουμε και την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται και σχεδόν διπλασιάζεται.

Υδρολίσθηση 

Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα. Σε περίπτωση υδρολίσθησης κάθε ελαστικό καλείται να αποβάλει έως και 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο! Πως όμως δημιουργείται το φαινόμενο της υδρολίσθησης; Αυτό γίνεται όταν ανάμεσα στο ελαστικό και το βρεγμένο οδόστρωμα δημιουργείται ένα  φιλμ νερού, που παρεμβαίνει ανάμεσα στο ελαστικό και το οδόστρωμα με αποτέλεσμα την απώλεια πρόσφυσης. Το φαινόμενο της υδρολίσθησης.  Οι ειδικοί αναφέρουν ότι σε περίπτωση υδρολίσθησης θα πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητα, ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

 

10 μέτρα διαφορά: Αν ένα καινούργιο ελαστικό θέλει 29,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί τότε ένα φθαρμένο  (πχ με βάθος πέλματος 1.6 χιλιοστά) χρειάζεται 39 μέτρα.

 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο καλείται κάθε ελαστικό να αποβάλει σε περίπτωση υδρολίσθησης

 2 φορές μεγαλύτερη απόσταση: Αν ένα ελαστικό απαιτεί για να ακινητοποιηθεί 25 μέτρα με μια ταχύτητα πχ 60 χλμ/ώρα, τότε στο βρεγμένο η απόσταση αυτή σχεδόν διαπλασιάζεται.

 1.6 χιλιοστά: Το ελάχιστο νόμιμο βάθος στο πέλμα του ελαστικού

3-4 χιλιοστά: To βάθος στα ελαστικά όπου η ικανότητα πρόσφυσης του ελαστικού αρχίζει να μειώνεται αισθητά.