Η JATO Dynamics, η πιο γνωστή εταιρεία ανάλυσης της αγοράς αυτοκινήτου, έφερε και πάλι κρύο ιδρώτα στις εταιρείες που συνεχίζουν να διατηρούν το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, την ώρα που αρκετές φίρμες φαίνεται να συμμορφώνονται με τα αυστηρά όρια που θέτει ανά τακτά χρονικά διαστήματα η ΕΕ.

Η Tesla είναι η εταιρεία που βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, ως η πιο φίρμα με τον καλύτερο και τον χαμηλότερο μέσο όρο ρύπων διοξειδίου του άνθρακα CO2. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν αναμενόμενο, μιας και η αμερικανική φίρμα έχει στη γκάμα της μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Στη δεύτερη θέση των εταιρειών με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 κατέχει η Smart ( με μέσο όρο τα 90,3 γρCO/χλμ) – η οποία διαθέτει στη γκάμα της μοντέλα με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων καθώς και δύο ηλεκτροκίνητες εκδόσεις – ενώ την τριάδα των οικολογικών εταιρειών συμπληρώνει η Toyota.

Η τελευταία διαθέτει στη γκάμα της αρκετές υβριδικές εκδόσεις, ενώ στο μέλλον, θεωρείται βέβαιος ο εξηλεκτρισμός της φίρμας. Άξιο αναφοράς, ότι στην κατηγορία με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων ( από 90 έως και 110 γραμμάριαCO2/χλμ) από την τέταρτη έως και την έβδομη θέση την καταλαμβάνουν τέσσερις ευρωπαϊκές φίρμες – με σειρά προτεραιότητας η Peugeot, η DS, η Citroen, και έβδομη η Renault.

Στην δεύτερη κατηγορία ( από 110 έως και 130 γραμC02 ) μοστράρουν σχεδόν όλες οι premium, πολυτελείς φίρμες, που χάρη στις προσθήκη αρκετών υβριδικών εκδόσεων ή και plug –in ( επαναφορτιζόμενων) ηλεκτρικών μοντέλων κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τον μέσο όρο των ρύπων χωρίς, όμως, ωστόσο να μπορούν ακόμη να έχουν πιάσει τα αυστηρά όρια της EE που επιβάλλει ακόμη πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων από το 2021.

Ανάμεσα σε αυτές είναι η VW ( στην 18η θέση), η BMW στην 22η θέση, η Audi στην 25 θέση που μοιράζεται με την Volvo ( μιας και έχουν τον ίδιο μέσο όρο εκπομπών ρύπων)  και η Mercedes-Βenz στην 29η θέση. Οι πιο ρυπογόνες εταιρείες  – που διατηρούν και τον μεγαλύτερο μέσο όρο εκπομπών ρύπων  – κατέχει μεταξύ άλλων η απαρχαιωμένη Lada, η Porsche ( που παρά την παρουσία υβριδικών μοντέλων συνεχίζει να «καταδικάζεται» από τις εκδόσεις μεγάλου κυβισμού υψηλών επιδόσεων), η Bentley, η Lamborghini κ.α.

ΟΙ 10 ΠΙΟ «ΚΑΘΑΡΕΣ» ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ CO2

 

  ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2/XΛΜ.
1 ΤESLA 0, 0
2 SMART 90,3
3 TOYOTA 101,2
4 PEUGEOT 104,5
5 DS 105,0
6 CITROEN 105,5
7 RENAULT 16,6
8 LANCIA 113,7
9 MITSUBISHI 114,5
10 SUZUKI 114,9