Πονοκέφαλο προκαλούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες τα νέα όρια εκπομπών CO2 που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού κινδυνεύουν με μεγάλα πρόστιμα, αν μέσα στους επόμενους μήνες και μέχρι το 2020 δεν καταφέρουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα πρόστιμα συνολικά μπορεί να φθάσουν το ποσό των 14 δισ. ευρώ. Κάτι τέτοιο θα τις οδηγήσει στην οικονομική καταστροφή. Έτσι, θα αναγκαστούν, ή να αλλάξουν τα πλάνα τους, ή να κάνουν συνεργασίες που θα διευκολύνουν τις κινήσεις τους.

Η καλύτερη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι η στροφή στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα εξαλείψει τις υπερβολικές εκπομπές και θα φέρει ισορροπία στον στόλο τους. Οι κατασκευαστές ωστόσο, γνωρίζουν εδώ και χρόνια την πολιτική της ΕΕ και προσπαθούν να τηρήσουν το πλάνο που θα τις επιτρέψει να βρίσκονται μέσα στα επιτρεπτά όρια. Όλα αυτά παρά το γεγονός ότι το 2017, οι εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από χρόνια.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, σήμερα, το μέσο επίπεδο εκπομπών CO2 της ΕΕ είναι 122,9 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 8 γραμμάρια υψηλότερο από τον προσαρμοσμένο στόχο. Μέλη των αυτοκινητοβιομηχανιών, δηλώνουν αισιόδοξοι ότι «ακολουθούν τις εξελίξεις στην τεχνολογία» και ότι στο τέλος θα υπάρξει εναρμόνιση με τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.