Πρόσθετη χρέωση 25% στους δασμούς των εισαγόμενων αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ ετοιμάζεται να επιβάλει την ερχόμενη Παρασκευή η Κίνα, με αποτέλεσμα η μείωση που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάιο από το Πεκίνο κι ετέθη σε ισχύ από χθες να αποτελεί ουσιαστικά μικρή ανάσα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με δημοσίευμα της «Wall Street Journal», το Πεκίνο ετοιμάζει πρόσθετη αύξηση 25% στους δασμούς των οχημάτων που εισάγονται από τις ΗΠΑ, πλήττοντας περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, Tesla, αλλά και τη Mercedes – Benz Daimler. Οι εταιρείες είτε θα αναγκαστούν να απορροφήσουν το κόστος είτε να το μετακυλίσουν ανεβάζοντας τις τιμές των μοντέλων που κατασκευάζουν στις ΗΠΑ και εξάγουν στην Κίνα.
ΤΟΝ ΜΑΪΟ.  Το Πεκίνο ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα μείωνε τα τιμολόγια των εισαγόμενων αυτοκινήτων από 25% σε 15%, κάτι που θεωρήθηκε παραχώρηση με στόχο τη μείωση των εμπορικών εντάσεων με την Ουάσιγκτον. Ομως τις τελευταίες εβδομάδες οι δύο χώρες έχουν πλησιάσει σε έναν εμπορικό πόλεμο πλήρους κλίμακας.
Το πρόσθετο τιμολόγιο 25% που προωθείται για τα αμερικανικά προϊόντα αυτοκινήτου και τα αγροτικά προϊόντα ανακοινώθηκε από την Κίνα μετά την απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς στα κινέζικα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των μηχανημάτων και των οικιακών συσκευών, αξίας 34 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Τραμπ επιβάλλει αυτές τις κυρώσεις ως απάντηση στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που όπως ισχυρίζεται ακολουθεί το Πεκίνο. Η χώρα απορρίπτει αυτούς τους ισχυρισμούς, με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ να αναφέρει πρόσφατα σε δυτικούς επιχειρηματίες ότι προτίθεται να «καταπολεμήσει τη φωτιά με πυρκαγιά…».
Η Κίνα εισήγαγε 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, σύμφωνα με την Ενωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου της χώρας – περίπου το 4% των οχημάτων που πωλούνται στην Κίνα. Οι εισαγωγές είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στις εύπορες πόλεις όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, όπου τα εισαγόμενα Porsche, Tesla και Mustang είναι κάτι σαν αξιοθέατα…
Οι εταιρείες αυτοκινήτων που εισάγουν οχήματα τα οποία κατασκευάζονται στην Ευρώπη ή την Ιαπωνία, όπως η Porsche AG και η Lexus, εξακολουθούν να κερδίζουν από την αρχική μείωση των δασμών. Ομως, όσοι εισάγουν οχήματα από τις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν τώρα τιμολόγιο 40% αντί για 15% που περίμεναν σύντομα.
Η BMW και η Daimler εξάγουν περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα από οποιαδήποτε ανταγωνίστριά τους. Η καθεμιά τους πούλησε το 2017 πάνω από 180.000 οχήματα στην Κίνα, και πιο συγκεκριμένα SUV κατασκευασμένα στις ΗΠΑ και ευρωπαϊκά sedan. Η Daimler τον Ιούνιο προειδοποίησε τους επενδυτές για τις επιπτώσεις από πιθανή πτώση των πωλήσεων SUV στην Κίνα λόγω των  υψηλότερων τιμολογίων.
«Είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να μειώσουν – όχι να αυξήσουν – τα εμπόδια στο εμπόριο» δήλωσε εκπρόσωπος της Ford: «Ενθαρρύνουμε και τις δύο κυβερνήσεις να συνεχίσουν να συνεργάζονται μέσω διαπραγματεύσεων για την επίλυση θεμάτων μεταξύ αυτών των δύο σημαντικών οικονομιών» πρόσθεσε.