Ο Τζέιμς Καρβίλ, σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον στην προεκλογική εκστρατεία του 1992, έδωσε στον τότε υποψήφιο πλανητάρχη το σύνθημα που κέρδισε τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές. Το διάσημο πια «είναι η οικονομία, ηλίθιε». Με την καρβιλική επισήμανση φαίνεται πως θα πορευθεί και ο Κυριάκος Μητσοτάκης μέχρι τις επόμενες ελληνικές εκλογές, ελπίζοντας πως το τσιτάτο δεν σταμάτησε ποτέ να αποδεικνύεται κρίσιμο μέσα στο παραβάν.
Οι συνομιλητές του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιμένουν πως «η οικονομία είναι η πρώτη του προτεραιότητα και ο τομέας στον οποίο ζητά από όλους τους συνεργάτες του να επεξεργαστούν προτάσεις».
Η γενική αρχή που τους έχει δώσει είναι πως θέλει να καταρτίσουν ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, του οποίου θα έχουν την περιλάλητη πια ιδιοκτησία. «Καλούμαστε» λέει ένας από αυτούς «να φτιάξουμε ένα δικό μας πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων πάνω στο πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους εταίρους». Πώς θα γίνει αυτό;
Σύμφωνα με μια πηγή από το προεδρικό επιτελείο, «μελετάμε καλές πρακτικές από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και θα πάμε παραπάνω από τα συμφωνημένα». Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο πιστεύουν ότι θα ξεπεράσουν τον σκόπελο των ανά τρίμηνο αξιολογήσεων.
ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΜΗΝΥΜΑ. Το επιχείρημά τους για να δικαιολογήσουν τη μητσοτακική έμφαση στην ιδιοκτησία ενός προγράμματος είναι πως οι αγορές θα ασκούν με τον τρόπο τους πολύ σκληρότερη εποπτεία στην ελληνική οικονομία από τους εταίρους.
Εξού και ο πρόεδρος της ΝΔ επιθυμεί να παρουσιάσει ένα εμπροσθοβαρές σχέδιο προκειμένου μέσα στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής του να στείλει το μήνυμα ότι «η συζήτηση περί Ελλάδας που δεν εφαρμόζει – ή καθυστερεί να εφαρμόσει – τα συμφωνηθέντα είναι παρελθόν». Το επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, θα πυκνώσουν οι περιοδείες του ανά την Ελλάδα στις οποίες θα εξειδικεύει τις νεοδημοκρατικές προτάσεις, ενώ την Τετάρτη θα έχει ραντεβού στο Βερολίνο με τους γερμανούς υπουργούς Οικονομικών Ολαφ Σολτς και Εσωτερικών Χορστ Ζεεχόφερ.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Πέρα όμως από το ευρωπαϊκό ακροατήριο, στο μυαλό του Μητσοτάκη υπάρχει και το ελληνικό. «Σκοπεύει» αναφέρουν από το περιβάλλον του «να δείξει σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες ψηφοφόρων ότι ακούει τις ευαισθησίες και τα προβλήματά τους».
Ετσι, για παράδειγμα, την Πέμπτη που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για το συνέδριο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος άρχισε την ομιλία του με αναφορές στο Μακεδονικό. Επειδή η μεγαλύτερη ανησυχία του συγκεκριμένου κοινού είναι τι θα γίνει με τον κατάλογο των προϊόντων που έχουν κατοχυρώσει μακεδονικές εμπορικές ονομασίες.
Παράλληλα, η ΝΔ ιεραρχεί δυο μέτρα κοινωνικής πολιτικής ως ιδιαίτερης σημασίας: να μην υπάρχει κανένα παιδί χωρίς παιδικό σταθμό – στόχος που θα επιτευχθεί, αναφέρουν από το κόμμα, με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα – και να αυξηθεί η βάση υποδοχής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.