Να ζήλεψαν την επιτυχία του «Κώδικα Ντα Βίντσι» κι επιδόθηκαν σε ένα «κυνήγι» μερικών από τα πλέον διάσημα έργα τέχνης του εμβληματικότερου παγκοσμίως μουσείου, εκείνου του Λούβρου; Μήπως εκείνη θέλησε να αναμετρηθεί με τα διαχρονικά σύμβολα της γυναικείας ομορφιάς, όπως η Αφροδίτη της Μήλου, η Νίκη της Σαμοθράκης και η Μόνα Λίζα; Να επιδιώκουν να συνδέσουν τη μουσική τους με μία από τις σημαντικότερες κιβωτούς του παγκόσμιου πολιτισμού και ευελπιστούν ότι θα αντέξουν οι μελωδίες τους στον χρόνο όσο και τα ηλικίας έως και 3.000 ετών έργα δίπλα στα οποία επέλεξαν να εμφανιστούν; Ή μήπως απλώς η ομάδα που προωθεί την εικόνα τους σκέφτηκε ότι και μόνο ο θόρυβος που θα προκαλούνταν από το γεγονός ότι το ολοκαίνουργιο βιντεοκλίπ τους είναι γυρισμένο στο πρώτο σε προσέλευση κοινού μουσείο του κόσμου θα ήταν η καλύτερη διαφήμιση για το νέο τους εγχείρημα;
ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ. Οποια κι αν είναι η αιτία, το πιο δημοφιλές ζευγάρι της χιπ-χοπ μουσικής και όχι μόνο, η Μπιγιονσέ και ο σύζυγός της Τζέι Ζι, έκανε κίνηση ματ. Κατάφεραν μέσα σε μία νύχτα να ξεσηκώσουν θαυμαστές και μη και να βρεθούν στο επίκεντρο όχι μόνο με το πρώτο τους κοινό άλμπουμ «Everything is love» ύστερα από δεκαέξι χρόνια σχέσης και δέκα γάμου, αλλά κυρίως με το βιντεοκλίπ του τραγουδιού τους «Apeshit» που είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένο στις άδειες αίθουσες του παρισινού μουσείου.
Οι πίνακες και τα γλυπτά που εμφανίζονται στο βίντεο – πολλές φορές όχι εύκολα αναγνωρίσιμα καθώς παρουσιάζονται μόνο λεπτομέρειές τους – έχουν ως κοινό υπόβαθρο το γεγονός ότι εστιάζουν στην απεικόνιση της εξουσίας, της γυναικείας ομορφιάς και του πόνου. Στα πρώτα πλάνα ο φακός κάνει ζουμ στις οροφογραφίες της αίθουσας του Απόλλωνα και στη σκηνή όπου ο θεός σκοτώνει τον Πύθωνα, δημιουργία του γνωστού στο ελληνικό κοινό από τη «Σφαγή της Χίου» Ευγένιου Ντελακρουά. Στα πλάνα που ακολουθούν βλέπουμε την «Παρθένο με πράσινο μαξιλάρι» (π. 1507) του Αντρέα Σολάρι, τον «Δία να εξαπολύει κεραυνούς κατά της κακίας» (1556) του Βερονέζε, ζωγράφο που θα συναντήσουμε και αργότερα μέσα από τον «Γάμο στην Κανά», το μεγαλύτερο σε μέγεθος έργο τέχνης του Λούβρου.
Τη σκυτάλη παίρνουν τα πλέον διάσημα έργα του μουσείου, δηλαδή η «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο ντα Βίντσι – μπροστά στην οποία το ζεύγος έχει γυρίσει την πλάτη, την ώρα που οι χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά στριμώχνονται για να τη δουν για λίγα δευτερόλεπτα συνήθως μέσα από την οθόνη του κινητού τους – και η Νίκη της Σαμοθράκης, μπροστά στην οποία η Μπιγιονσέ ποζάρει ως άλλη Οντρεϊ Χέπμπορν στο «Ενα αστείο κορίτσι».
Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης με ξεναγούς το δημοφιλές δίδυμο της σύγχρονης μουσικής σκηνής συνεχίζεται μεταξύ άλλων με αρκετούς πίνακες του Ζακ Λουί Νταβίντ: από τους «Ορκους των Ορατίων» (1784) – έργο που θεωρείται ορόσημο για την αναγέννηση της ευρωπαϊκής ζωγραφικής – και τη «Στέψη του Ναπολέοντα και της Ιωσηφίνας στην Παναγία των Παρισίων» έως την «Αρπαγή των Σαβίνων» και το πορτρέτο της Μαντάμ Ρεκαμιέ.
Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ. Από τη λίστα των έργων που επιλέχθηκαν για το βιντεοκλίπ δεν θα μπορούσε βεβαίως να λείπουν η Αφροδίτη της Μήλου κι ένα ρωμαϊκό αντίγραφο του Σανδαλίζοντος Ερμή του Λυσίππου, η μεγάλη Σφίγγα του 2600 π.Χ. από την αιγυπτιακή πόλη Τάνις, αλλά και σπουδαία έργα του Τεοντόρ Ζερικό, όπως το σαφώς πολιτικό «Η σχεδία της Μέδουσας» και το «Αξιωματικός των έφιππων κυνηγών της αυτοκρατορικής φρουράς επιτιθέμενος».
Την ώρα δε που ήδη έχουν ξεκινήσει οι αναλύσεις για τα πολιτικά μηνύματα και τις επιρροές πίσω από τη δημιουργία του βιντεοκλίπ που σκηνοθέτησε ο Ρίκι Σάιζ, πολλοί είναι εκείνοι στην Ελλάδα που αναρωτιούνται τι θα είχε συμβεί αν το μουσικό δίδυμο είχε χτυπήσει την πόρτα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου…