Μία ακόμα έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει πως το ενδιαφέρον των Βραζιλιάνων για το ποδόσφαιρο έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια σε αντίθεση με άλλες χώρες με λιγότερες ή καθόλου επιτυχίες στους αγωνιστικούς χώρους. Ερευνα της εταιρείας Nielsen σε 30 χώρες για το ποσοστό του πληθυσμού που ενδιαφέρεται για το ποδόσφαιρο έδειξε πως στη Βραζιλία μόλις το 60% όσων συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δήλωσαν πως τους ενδιαφέρει το άθλημα.
Εντύπωση αντίθετα προκαλεί το πολύ υψηλό ποσοστό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, το οποίο φτάνει το 80% και τα κατατάσσει στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας στην έρευνα της Nielsen.
Ακολουθούν η Ταϊλάνδη με 78%, η Χιλή, η Πορτογαλία και η Τουρκία με 75% – η Βραζιλία βρίσκεται μόλις στη 13η θέση.
Σε παρόμοια μέτρηση το 2013 το ποσοστό των Βραζιλιάνων που ενδιαφέρονταν για το ποδόσφαιρο ήταν 72%. Η σημαντική πτώση στη δημοτικότητα του αθλήματος στη χώρα της σάμπας ίσως εξηγείται από τη βαριά ήττα της Σελεσάο με 7-1 από τη Γερμανία στα ημιτελικά του Μουντιάλ του 2014 που φιλοξένησε η χώρα και η νέα αποτυχία της ομάδας να στεφθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια ενώπιον του κοινού της. Το ασθενές ενδιαφέρον των Βραζιλιάνων αποτυπώνεται και στους αγώνες πρωταθλήματος. Ο μέσος όρος εισιτηρίων πέρυσι ήταν μόλις 16.418.
Σύμφωνα με την έκθεση της Nielsen, αύξηση του ενδιαφέροντος των πολιτών για το ποδόσφαιρο εμφανίζουν η Κίνα από το 27% το 2013 στο 32% το 2017, η Ινδία από το 30% στο 45% και οι Ηνωμένες Πολιτείες από το 28% στο 32%.
Εκπληξη θεωρείται η χαμηλή θέση της Μεγάλης Βρετανίας η οποία φιλοξενεί στα αγγλικά γήπεδα το ακριβότερο και δημοφιλέστερο πρωτάθλημα του κόσμου, την Πρέμιερ Λιγκ. Το ποσοστό των Βρετανών που ενδιαφέρονται για το ποδόσφαιρο είναι μόλις 51% και κατατάσσονται στη 17η θέση.
Στην ίδια έκθεση αναφέρεται πως ο Κριστιάνο Ρονάλντο κυριαρχεί στα social media. Με 570 εκατ. συνδεδεμένους σε Facebook, Twitter και Instagram στους πέντε πρώτους μήνες του χρόνου ο Ρονάλντο αφήνει παρασάγγες πίσω του τον Νεϊμάρ που έχει 294 εκατ. και τον Μέσι με 201 εκατ.