Με κατάρρευση απειλούνται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας, τα οποία οφείλονται κυρίως στη μη καταβολή από το ελληνικό δημόσιο συνολικών οφειλών που ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ.

Σχεδόν το σύνολο των οφειλών αφορούν ποσά αποζημιώσεων που προέρχονται από την «Καθολική Υπηρεσία» και την «Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος» (ΥΓΟΣ). Μάλιστα, το πρόβλημα εντάθηκε έπειτα από τη μεγάλη οικονομική ζημία που έχουν υποστεί τα ΕΛΤΑ, εξαιτίας της συρρίκνωσης των εσόδων τους, έπειτα από τα περιστατικά των καθυστερήσεων στην αποπληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ.

Αυτό ανέφερε την Τρίτη ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), Γιώργος Βασιλόπουλος, σημειώνοντας ότι τα ημερήσια έσοδα των ΕΛΤΑ από την είσπραξη των λογαριασμών της ΔEΗ ήταν 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα έχουν περιοριστεί στις 600.000 ευρώ, λόγω της έντονης δυσφήμισης που έχουν υποστεί.
Όπως υποστήριξε ο κ. Βασιλόπουλος, το πρόβλημα θα μπορούσε να είχε επιλυθεί, εάν οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ και της ΔEΗ τηρούσαν τη μεταξύ τους σύμβαση, αντί να επιβαρύνουν τους ανύποπτους πελάτες τους, κάτι που «προκάλεσε ανυπολόγιστη ζημιά στην φήμη των ΕΛΤΑ».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣΤ, οι μεγαλύτερες οφειλές προς την εταιρεία προέρχονται από την «Καθολική Υπηρεσία», προσθέτοντας πως το ελληνικό Δημόσιο έχει εκταμιεύσει μόλις 22,5 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση των ΥΓΟΣ της περιόδου 2013 – 2015, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η εκταμίευση άλλων 22,5 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, για την «Καθολική Υπηρεσία» εκκρεμεί η καταβολή άλλων 85 εκατ. για την ίδια περίοδο (2013 – 2015), ενώ τα ΕΛΤΑ διεκδικούν περισσότερα από 100 εκατ. για τα έτη 2016 και 2017 (περί τα 53 εκατ. ανά έτος). Πέραν αυτών , το δημόσιο χρωστά και άλλα 35 εκατ. ευρώ από ταχυδρομικές υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί στο παρελθόν στο πλαίσιο υλοποιηθέντων συμβάσεων.

Επίσης, ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ έκανε λόγο για πλήρη ανεπάρκεια της διοίκησης των ΕΛΤΑ ως προς τη διαχείριση κρίσιμων θεμάτων, όπως είναι η μείωση των εσόδων τους πάνω από 50% στη διάρκεια της κρίσης και η μη ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» στα ΕΛΤΑ. Πάντως, σε ότι αφορά το στρατηγικό σχέδιο που παρουσίασε η διοίκηση των ΕΛΤΑ στο υπερταμείο, ο πρόεδρος υποστήριξε πως κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.

Τέλος, σε ότι αφορά ειδικά τη ΔΕΗ, αφού ανέφερε ότι τα ΕΛΤΑ σήμερα ως πάροχος ενέργειας κατέχει κοντά στο 1% της αγοράς, επισήμανε πως η όποια καθυστερημένη απόδοση εισπράξεων (τα ΕΛΤΑ εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ ετησίως) είναι μια διεταιρική διαφορά και μόνο ως τέτοια θα έπρεπε να αντιμετωπισθεί.
«Ποιος ζημιώνεται και ποιος κερδίζει που δύο μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις δεν κατόρθωσαν να συνεργαστούν στη συγκεκριμένη συγκυρία, με αποτέλεσμα να υποστούν τεράστια βλάβη;», διερωτήθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ, προσθέτοντας ότι τα ΕΛΤΑ διευρύνουν το μερίδιό τους στην αγορά της ενέργειας.