Το σπάσιμο στα δύο της ΔΕΠΑ για την αποκρατικοποίησή της αποδέχτηκαν οι θεσμοί.
Υπενθυμίζεται ότι η επιχείρηση ανήκει κατά 65% στο Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) και 35% στα Ελληνικά Πετρέλαια. Πιο συγκεκριμένα και όπως έκανε χθες γνωστό με δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, θα δημιουργηθούν οι επιχειρήσεις ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας. Στόχος της πρότασης του υπουργού, την οποία και είχαν αποκαλύψει «ΤΑ ΝΕΑ» στις 6 Απριλίου, είναι το ελληνικό Δημόσιο να διατηρήσει την πλειοψηφία του ελέγχου των δικτύων διανομής και των μεγάλων έργων, όπως οι διεθνείς αγωγοί μεταφοράς φυσικού αερίου.  Ετσι δημιουργείται η ΔΕΠΑ Υποδομών. Σε αυτή θα ανήκουν τα δίκτυα διανομής (δηλαδή οι Εταιρείες Διανομής Αερίου Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλίας – Θεσσαλονίκης και το 100% της ΔΕΔΑ – δίκτυα υπόλοιπης Ελλάδας). Στην ίδια δημιουργείται θυγατρική, με το Δημόσιο να έχει το 100% των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων της ΔΕΠΑ, όπως οι αγωγοί IGI (ελληνοϊταλικός), IGB (ελληνοβουλγαρικός), EastMed (Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας).  Αν τα ΕΛΠΕ αποφασίσουν να πουλήσουν το 35%, τότε το Δημόσιο θα δώσει και εκείνο ποσοστό 14% με το Δημόσιο να διατηρεί το 51%.
Η δεύτερη εταιρεία που δημιουργείται είναι η ΔΕΠΑ Εμπορίας, με το Δημόσιο να πουλάει το 50,1% του ποσοστού του και μένοντας στην επιχείρηση αυτή με το 14,9%. Σε αυτή θα ανήκουν η Εταιρεία Προμήθειας Αερίου Αττικής, η χονδρική εμπορία και οι διεθνείς συμβάσεις προμήθειας.
Το Δημόσιο διατηρεί δικαίωμα βέτο σε συμβάσεις με ξένες εταιρείες προμήθειας αερίου, όπως με τη Gazprom, Sonatrach, Botas κ.λπ. Στις αρχές του 2019 θα γίνει ο διαχωρισμός και θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός πώλησης. Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν και από τις επιλογές των νέων ιδιοκτητών των Ελληνικών Πετρελαίων. Η εταιρεία σημειώνεται ότι βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία.