Η θερμοκρασία μάς (υπεν)θυμίζει πως βρισκόμαστε πια στο καλοκαίρι. Για το ποδόσφαιρο ωστόσο είναι η εποχή που βγαίνουν τα «παλτά» από τη ναφθαλίνη και οι επιτήδειοι ψάχνουν θύματα για να τα πουλήσουν.
Δεν είναι μόνο οι ποδοσφαιριστές που διαθέτουν ταλέντο. Είναι και οι μάνατζέρ τους. Οι μεταπράτες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του δημοφιλέστερου αθλήματος διαθέτουν την ικανότητα να πουλήσουν ψυγείο σε Εσκιμώους. Πόσω δε μάλλον ποδοσφαιριστές που στο παρελθόν έπαιξαν σε μεγάλες ομάδες, δημιούργησαν καλό όνομα και τώρα διατίθενται σε προσιτές τιμές.
Οι ελληνικές ομάδες, τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα, διακρίνονταν από ποδοσφαιρικό επαρχιωτισμό. Εκτός από την ουσία, την ενίσχυσή τους, ενδιαφέρονταν και για το «εφέ». Το «όνομα» που θα φέρει τους οπαδούς στο αεροδρόμιο, που θα γίνει πόλος έλξης και θα ανεβάσει τις πωλήσεις των εισιτηρίων.
Πρόκειται για μια βραχύβια «επιχειρηματική κίνηση» που υποθηκεύει το μέλλον του ίδιου του συλλόγου. Γιατί το «όνομα» μπορεί να έχει ρίξει τις απαιτήσεις του σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο αυτές παραμένουν πολύ υψηλές για τα οικονομικά δεδομένα των ελληνικών ομάδων. Το «όνομα» συνεχίζει επίσης την «καριέρα» του με εισαγωγικά, γιατί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι καλές αγωνιστικές του ημέρες. Γι" αυτό άλλωστε κατέληξε στους ποδοσφαιρικούς χωματόδρομους της χώρας μας.
Οταν έρθει η ώρα της αλήθειας, δηλαδή το «όνομα» μπει στον αγωνιστικό χώρο και δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την εμφάνιση των προβλημάτων.
Οι οπαδοί γκρινιάζουν και μιλούν για «παλτά», η διοίκηση βλέπει την ακριβή επένδυσή της να μην αποδίδει και η ομάδα που έχει στηρίξει το αγωνιστικό της πλάνο πάνω του αρχίζει να τρεκλίζει.
Το «όνομα» δεν έρχεται στην Ελλάδα για να απολαύσει δάφνες, αλλά καθαρά για οικονομικούς λόγους. Οταν λοιπόν φτάνει η υπόθεση στο προκείμενο, δηλαδή στη λύση του συμβολαίου, το «όνομα» απαιτεί τα χρήματά του μέχρι τελευταίο σεντ. Και τότε είναι που ξεκινούν οι μεγάλες φουρτούνες και κινδυνεύει να βουλιάξει το καράβι.