Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στοχεύει στο να οδηγήσει εκτός των ΗΠΑ τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Wirtschaftswoche, το οποίο υποστηρίζει πως ο Ντόναλντ Τραμπ είπε στον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν πως θέλει να σταματήσει τις Mercedes-Benz να περιφέρονται στη Νέα Υόρκη.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ελέγχουν το 90% της αμερικανικής αγοράς πολυτελών οχημάτων, με την BMW να είναι ιδιοκτήτρια των εμπορικών σημάτων Rolls-Royce και BMW ενώ η Daimler έχει την Mercedes-Benz και η Volkswagen ελέγχει τις Bentley, Bugatti, Porsche και Audi.

Η κυβέρνηση του Τραμπ ξεκίνησε εμπορικές έρευνες για το κατά πόσο οι εισαγωγές οχημάτων έχουν πλήξει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Επικαλούμενο αρκετούς Ευρωπαίους και Αμερικανούς διπλωμάτες, που δεν κατονομάζονται, στο σημερινό δημοσίευμα του περιοδικού αναφέρεται πως ο Τραμπ δήλωσε στον Μακρόν τον Απρίλιο ότι θα εμμείνει στην εμπορική του πολιτική για τόσο καιρό ώστε να μην κυκλοφορούν πια μοντέλα της Mercedes-Benz στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.

Εντός της ΕΕ, η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Η αξία των ευρωπαϊκών εισαγωγών επιβατικών οχημάτων από τις ΗΠΑ ανήλθε πέρυσι στα 6,2 δισεκ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές της ΕΕ προς τις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 37 δισεκ. ευρώ, σύμφωνα με την κλαδική ένωση ACEA.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συναρμολόγησαν πέρυσι 804.000 αυτοκίνητα σε αμερικανικά εργοστάσια, αλλά εξήγαγαν άλλα 657.000 στη Βόρεια Αμερική από τη Γερμανία, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση VDA.

Ο Τραμπ αναμένεται να αποφασίσει σήμερα εάν θα τερματίσει την εξαίρεση της ΕΕ από τους αμερικανικούς δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου, μια κίνηση που η Γερμανία έχει προειδοποιήσει ότι μπορεί να οδηγήσει σε έναν επιζήμιο εμπορικό πόλεμο.

Το Βερολίνο έχει επίσης αντιδράσει οργισμένα στις αμερικανικές έρευνες για τις εισαγωγές οχημάτων, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε δασμούς έως 25%, για τους ίδιους λόγους «εθνικής ασφαλείας» που η Ουάσινγκτον επικαλέστηκε για να επιβάλει τους δασμούς στα μέταλλα τον Μάρτιο.