Πληρώνουμε εισφορά 1,2% στις τιμές των υγρών καυσίμων με σκοπό την επιδότηση του κόστους μεταφοράς σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, χωρίς όμως τα χρήματα αυτά να χρησιμοποιούνται για αυτόν τον σκοπό.
Την αποκάλυψη κάνει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου στα νησιά παρουσιάζουν τεράστια διαφορά σε σχέση με τη μέση πανελλαδική τιμή.
Σύμφωνα με παρέμβαση του ΣΕΕΠΕ, «για πολλά νησιά υπήρχε κάποτε ένας ειδικός κρατικός λογαριασμός ο οποίος τροφοδοτούνταν από μια εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές. Το Δημόσιο εδώ και λίγα χρόνια», σύμφωνα με τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, «συνεχίζει να εισπράττει με άλλο όνομα τα χρήματα αυτά, έχοντας όμως καταργήσει την επιδότηση. Δηλαδή εισπράττει χωρίς πλέον να αποδίδει. Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς και η αύξηση έχει περάσει προφανώς στην αντλία» σημειώνει ο Σύνδεσμος.
Εξάλλου, ο ΣΕΕΠΕ αφήνει αιχμές για την ανεξέλεγκτη δράση του λαθρεμπορίου και μάλιστα υποστηρίζει ότι «οι τιμές στην Αθήνα και την Αττική είναι τεχνητά χαμηλές. Οπως προκύπτει από τις αρμόδιες υπηρεσίες, η περιοχή της Αθήνας και γενικότερα της Αττικής χτυπιέται από εκτεταμένα φαινόμενα παραεμπορίας και λαθρεμπορίας. Αυτή η κατάσταση περιμένουμε, πάντοτε με την εφαρμογή μέτρων, να αμβλυνθεί» υπογραμμίζουν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.
Κατά τ" άλλα ο ΣΕΕΠΕ αποδίδει την άνοδο των τιμών των καυσίμων σε εκείνη του αργού πετρελαίου.