Στήθηκε μπροστά στην κάμερα και έκανε δηλώσεις για τους «πουλημένους πολιτικούς» που «πουλάνε την Ιστορία, τους προγόνους, τον Αριστοτέλη, τον Αλέξανδρο, τον Φίλιππα». Εκείνη την ώρα από το βάθος ακούγονται γιουχαΐσματα. Κάπου εκτός πλάνου εκτυλίσσεται η επίθεση στον Γιάννη Μπουτάρη κι ο Παναγιώτης Ψωμιάδης αρχίζει να ωρύεται «αυτός έχει ξεπουλήσει τη Μακεδονία, αυτός, ναι! Αυτή η χολέρα. Αυτό το τραβέλι το πολιτικό». Η συγκεκριμένη τηλεοπτική εικόνα είναι τόσο χυδαία όσο τα φωτογραφικά στιγμιότυπα με εκείνους που προσπαθούν να χτυπήσουν τον δήμαρχο ενώ είναι πεσμένος στο έδαφος. Ο πρώην νομάρχης μέχρι το 2010 αυτοπλασαριζόταν ως σάρκα από τη σάρκα της πόλης. Αν έχει μια σημασία, λοιπόν, η στάση ενός πρώην πολιτικού που διαφημίζει πια αποκριάτικες στολές, είναι γιατί αποπειράθηκε να μιλήσει εκ μέρους μιας μερίδας της Θεσσαλονίκης. Μιας Θεσσαλονίκης με οπαδικό τσαμπουκά, αίσθημα μειονεξίας απέναντι στον Νότο και ταυτότητα διαμορφωμένη μόνο από το αίμα και τη φυλή. Αυτή είναι, άραγε, η Θεσσαλονίκη; Δεν υπάρχει, δηλαδή, μια άλλη πόλη πλην αυτής που θέλησαν να εκφράσουν ο Ψωμιάδης και οι τραμπούκοι;

Η άλλη πόλη
«Η δική μου Θεσσαλονίκη είναι άλλη. Δεν αναγνωρίζω τη Θεσσαλονίκη του φασισμού που αναζητά προσχήματα, του φασισμού που κρύβεται πίσω από ιστορικές επετείους, αθλητικά γεγονότα, το θρησκευτικό αίσθημα κ.ο.κ.» τιτίβισε ο Βαγγέλης Βενιζέλος. Εχει δίκιο; Η παρουσία τού Μπουτάρη στον δημαρχιακό θώκο από μόνη της το αποδεικνύει. Οπως και η πρόσκληση μέσω Facebook σε συγκέντρωση στον Λευκό Πύργο γιατί «η Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο “αυτοί”». «Η Θεσσαλονίκη είναι η συλλογή Κωστάκη, η παράδοση των Εβραίων, οι τουρκομαχαλάδες, η Βίλα Μπιάνκα, η ανοιχτή πύλη στον Βορρά, εμείς που έχουμε διαπαιδαγωγηθεί στην ανεκτικότητα. Μόνο με όρους εθνικής καθαρότητας και θρησκευτικής μονομέρειας δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις αυτή την πόλη» λέει γαλάζιο στέλεχος που έχει μεγαλώσει εκεί. Σύμφωνα δε με έναν από τους αντιδημάρχους της, «η επίθεση ήταν μεμονωμένο φαινόμενο, οργανωμένο από τη ΧΑ». Ευελπιστεί, μάλιστα, ότι «η ίδια η αγορά δεν θα επιτρέψει να αναστραφεί η εικόνα της εξωστρέφειας». Επειδή «τα οφέλη που έχει δει η πόλη από το άνοιγμά της στην Τουρκία ή στο Ισραήλ είναι και οικονομικά».