Παρεμβάσεις στον νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό προωθεί η κυβέρνηση. Στόχος των αλλαγών είναι να διευκολυνθούν όσοι  πραγματικά έχουν οικονομική αδυναμία και δεν μπορούν να εξοφλήσουν τις οφειλές τους στις τράπεζες. Παράλληλα αναμένεται να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό και τα χρέη των επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν το 2017, ενώ ο λογαριασμός θα ξεπαγώνει όταν η επιχείρηση μπαίνει στο πρώτο στάδιο της ρύθμισης και τα χρήματα θα μοιράζονται αναλογικά, ώστε να διατηρεί ένα επίπεδο ρευστότητας η επιχείρηση.
Το σχέδιο για τις αλλαγές επεξεργάζεται το επιτελείο του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη, καθώς εκτιμάται ότι με τη διαμόρφωση πιο ευνοϊκών συνθηκών για τους οφειλέτες θα μπορέσουν σταδιακά να ανταποκρίνονται επαρκώς στις υποχρεώσεις τους.
Κρατική επιχορήγηση. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στον νόμο Κατσέλη, έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες για την ενεργοποίηση της διάταξης που αφορά την κρατική επιχορήγηση προς τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους. Στο ίδιο πλαίσιο έχει αναληφθεί πρωτοβουλία για την κάλυψη των εγγυητών δανείων με στόχο και τη διάσωση της πρώτης κατοικίας τους. Η κάλυψη του εγγυητή αξιολογήθηκε ως κρίσιμη παράμετρος και μάλιστα υπάρχουν και χρήματα εγγεγραμμένα στον προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο θέμα.
Ουσιαστικά αφορά τη συνεισφορά του Δημοσίου στην κάλυψη μέρους της οφειλής φυσικών προσώπων δανειοληπτών στεγαστικών δανείων και της ανάγκης επέκτασης της συνεισφοράς και στους εγγυητές. Ο εγγυητής υπέρ του οποίου έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση του νόμου Κατσέλη – Σταθάκη μπορεί να αιτηθεί ως ανεξάρτητος οφειλέτης τη συνεισφορά του Δημοσίου στις μηνιαίες δόσεις του σχεδίου διευθέτησης οφειλών για τη διάσωση της κύριας κατοικίας του (άρθρο 3, ΚΥΑ 130377, για την οποία θα υπάρξει περαιτέρω ερμηνεία και συμπλήρωση).
Στην πρόσφατη συνάντηση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης με την Ελληνική Ενωση Τραπεζών για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό ζητήθηκε από τους τραπεζίτες ο εντοπισμός τυχόν δυσλειτουργιών και η διόρθωσή τους για να λυθούν τα προβλήματα βραδύτητας που παρατηρούνται στην έγκριση των ρυθμίσεων. Ζητήθηκε επίσης από τις διοικήσεις των τραπεζών να κάνουν ποσοτικές δεσμεύσεις, δηλαδή να ορίσουν ότι σε ορισμένο διάστημα (π.χ. το επόμενο τρίμηνο) θα φροντίσουν να διεκπεραιωθούν 100, 200, 500 υποθέσεις.
Στις κινήσεις που ετοιμάζονται είναι μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς να υπογραφεί άμεσα Κοινή Υπουργική Απόφαση (υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και υπουργείο Οικονομικών) για να βελτιωθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες σχετικά με την κατάθεση των δικαιολογητικών για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει, εξετάζεται να δοθεί το δικαίωμα και στην τράπεζα που γνωρίζει τον πελάτη και ξέρει ότι δεν μπορεί να πληρώσει, να μπορεί και αυτή να αναλάβει πρωτοβουλία και να αιτηθεί την ένταξη του οφειλέτη στον νόμο. Επίσης, εξετάζεται η σημερινή δυνατότητα πληρωμής που έχει κάθε οφειλέτης. Π.χ. εάν η δόση του είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορεί να επιβιώσει, να είναι εφικτή η μείωσή της.
Επίσης ο λογαριασμός του οφειλέτη θα ξεπαγώνει όταν η επιχείρηση τεθεί στο καθεστώς της ρύθμισης και τα χρήματα θα μοιράζονται αναλογικά, δηλαδή θα κρατά ρευστότητα για τα λειτουργικά της έξοδα.