Πάγο… στα σχέδια Σπίρτζη για το σύστημα των αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό βάζουν οι θεσμοί.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», οι εκπρόσωποι των δανειστών στη διάρκεια των χθεσινών διαπραγματεύσεων με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη παρατήρησαν ότι το γεγονός της συμπερίληψης και του συγκεκριμένου οδικού άξονα στο μη δοκιμασμένο μοντέλο των αναλογικών διοδίων –  και ενώ ο διαγωνισμός της παραχώρησης της σύμβασης είχε προχωρήσει – τορπιλίζει την αποκρατικοποίηση. Και αυτό καθώς οι υποψήφιοι επενδυτές δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τα έσοδα και το ποσό απόδοσης ώστε να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. Πηγές αναφέρουν στα «ΝΕΑ» ότι οι δανειστές θα επιδιώξουν με την κυβέρνηση συμφωνία ώστε να εξαιρεθεί για χρονικό διάστημα η Εγνατία από τα αναλογικά διόδια, έως ότου αυτά δοκιμαστούν.
Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να δρομολογηθούν για το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης και άρχισαν να διαφαίνονται κατά τη διάρκεια των χθεσινών διαπραγματεύσεων του Σπίρτζη με τους θεσμούς. Γεγονός που προκάλεσε την έκρηξη του υπουργού εις βάρος του ΤΑΙΠΕΔ, επιρρίπτοντας ευθύνες στο Ταμείο: «Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει τεχνική επάρκεια. Αν είχαμε κάνει εμείς τους διαγωνισμούς για την Εγνατία και την επέκταση της σύμβασης με το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, και θα τους είχαμε τελειώσει νωρίς, αλλά και θα εισπράτταμε τίμημα τρεις φορές υψηλότερο» είπε χαρακτηριστικά χωρίς να κρύψει τον εκνευρισμό και την ενόχλησή του, προφανώς και από την έκβαση των συζητήσεων με τους θεσμούς.
Ο ίδιος, όπως υποστήριξε, έδωσε τις αναγκαίες διευκρινίσεις για τη λειτουργία του συστήματος των αναλογικών διοδίων, υποστηρίζοντας πως ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος εξαιρεί παραχωρήσεις όπως της Αττικής Οδού, της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και της ζεύξης Πρέβεζας – Ακτίου, θα γίνει κανονικά.
Αναφορικά με τη σύμβαση επέκτασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, την οποία διαπραγματεύτηκε το ΤΑΙΠΕΔ με τους σημερινούς ιδιοκτήτες και ενέκρινε επίσης και ο Χρήστος Σπίρτζης, αυτή έχει κολλήσει στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στο μεταξύ, χθες, το Ταμείο ανακοίνωσε τα ονόματα των επενδυτών που περνούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού (δεσμευτικές προσφορές) για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες:
1. Anas International Enterprise SpA.
2. Freyja Holdings Sarl (Macquarie European Infrastructure Fund 5 LP / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp).
3. Roadis Transportation Holding SLU – Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ.
4. Sichuan Communications Investment Group CO., LTD – Damco Energy SA.
5. Vinci Highways SAS – Vinci Concessions SAS – Mytilineos Holdings SA.
6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – Egis Projects SA.
7. Δίολκος Κατασκευαστική ΑΤΕ.