«Μια σελίδα της ιστορίας των τηλεπικοινωνιών γυρίζει – ΣΤΟΠ»: η γαλλική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Orange επιβεβαίωσε την Τετάρτη ότι μετά από περισσότερο από έναν αιώνα, έβαλε τέλος στην υπηρεσία τηλεγραφημάτων, η οποία επιβίωνε μέσα σε σχεδόν πλήρη διακριτικότητα.

Η είδηση ανακοινώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στις 23:59, τη στιγμή της επίσημης διακοπής της υπηρεσίας, με ένα τηλεγραφικού στυλ μήνυμα στο Twitter του Κριστόφ Ντι, ενός εργαζομένου της Orange ο οποίος συμμετέχει σε μια κοινότητα εργαζομένων του γίγαντα των τηλεπικοινωνιών.

«Μια σελίδα της ιστορίας των τηλεπικοινωνιών γυρίζει προς όφελος των νέων τεχνολογιών – ΣΤΟΠ – Καλή τύχη και ευχαριστώ σε όλους τους συναδέλφους μας που εξακολουθούσαν να εξασφαλίζουν τη λειτουργία αυτής της υπηρεσίας – ΣΤΟΠ», λέει το μήνυμα αυτό.

Ο Κριστόφ Ντι εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως ανήρτησε το μήνυμά του στο Twitter επειδή, ακόμη και στους κόλπους της Orange, «πάρα πολλοί συνάδελφοι (…) αγνοούσαν ότι η υπηρεσία αυτή εξακολουθούσε να υφίσταται».

Συνολικά «γύρω στους σαράντα» μισθωτοί της Orange εξασφάλιζαν ακόμη τη λειτουργία της υπηρεσίας, έχοντας παράλληλα και άλλες δραστηριότητες, εξήγησε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, 1.400 τηλεγραφήματα εστάλησαν τον Απρίλιο, κυρίως από επαγγελματίες που χρησιμοποιούσαν την υπηρεσία αυτή για νομικούς λόγους.

Το τηλεγράφημα αποτελούσε νόμιμο τρόπο, για παράδειγμα για να υπάρξει επίσημη επικοινωνία μ" έναν μισθωτό που δεν πηγαίνει πια στη δουλειά του, ή για να δοθεί επισήμως μια παραγγελία.

Η υπηρεσία είχε τιμή περίπου 15 ευρώ για 50 λέξεις.

Το μήνυμα δεν μεταφερόταν πλέον από ταχυδρόμο στην κατοικία του παραλήπτη, όπως γινόταν αρχικά, αλλά από τηλεφωνητή της Orange που καλούσε τον παραλήπτη τηλεφωνικά και του πρότεινε να του διαβάσει το κείμενο του τηλεγραφήματος.

Η υπηρεσία, η οποία δημιουργήθηκε το 1879, επέτρεπε να ενημερώνονται γρήγορα οικείοι όταν το τηλέφωνο δεν υπήρχε ακόμη.

Η υπηρεσία είχε επιβιώσει της γενίκευσης του τηλεφώνου, όμως τα SMS και το Ίντερνετ της κατέφεραν το μοιραίο πλήγμα.