Είναι ένα από τα νεοσύστατα γκραν πρι. Το Μπακού, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, φιλοξενεί και φέτος το γνώριμο πλέον για τους πιλότους γκραν πρι που διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους της παραλιακής πόλης. Η πρώτη σημαντική διαφορά από τα υπόλοιπα γκραν πρι είναι το μεγάλο μήκος της πίστας: οι πιλότοι καλούνται να κάνουν 51 γύρους, με το μήκος της πίστας να αγγίζει τα 6 χιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη ευθεία είναι 2,2 χλμ., εκεί που τα μονοθέσια για πολλά δευτερόλεπτα μπορούν να έχουν στο κοντέρ τους κολλημένη την ταχύτητα των 360 χλμ./ώρα! Πέρυσι το ρεκόρ ταχύτητας που σημειώθηκε ήταν πάνω από τα 370 χλμ./ώρα. Είναι η πίστα στην οποία ευνοούνται τα γρήγορα μονοθέσια. Σαφώς φέτος οι πολλαπλές αλλαγές στα μονοθέσια, η επικράτηση προς το παρόν της Ferrari και οι αλλαγές στα ελαστικά θα φέρουν τα πάνω – κάτω στη στρατηγική των ομάδων. Επίσης, το Μπακού έχει τον δεύτερο μακρύτερο γύρο μετά το Σπα, με συνολικά 20 στροφές (12 αριστερές και 8 δεξιές).
Ενας άλλος παράγοντας που μπορεί να περιπλέξει την στρατηγική των ομάδων είναι οι θυελλώδεις άνεμοι – το Μπακού ονομάζεται και Πόλη των Ανέμων. Ο περσινός νικητής στο Μπακού ήταν ο Ντανιέλ Ρικιάρντο με το μονοθέσιο της Red Bull. Επίσης, το περσινό γκραν πρι είχε άφθονες επαφές, συγκρούσεις και εγκαταλείψεις.
Καλή ψυχολογία
Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει διακαώς μια νίκη. Το ίδιο επιδιώκει και ο Φέτελ (Ferrari), με απώτερο στόχο να ανοίξει και άλλο τη βαθμολογική του ψαλίδα με τον περσινό πρωταθλητή. O βρετανός πιλότος της Mercedes παραδέχεται ότι πλέον δεν έχει το ταχύτερο μονοθέσιο. Ο 33χρονος Χάμιλτον θεωρεί ότι το νέο μονοθέσιο έχει περιθώρια βελτίωσης ενώ ο ίδιος πάσχει από …καλή ψυχολογία. Τα δύο παραπάνω ίσως τον επαναφέρουν σύντομα σε νίκες.
Σε δυσμενή θέση βρίσκεται ο 20χρονος Μαξ Φερστάπεν, που από την αρχή της χρονιάς έχει κάνει αρκετές γκάφες – με την πιο πρόσφατη στο γκραν πρι της Κίνας όπου εμβόλισε τον Σεμπάστιαν Φέτελ την ώρα που ο οδηγός της Ferrari ηγούνταν του αγώνα. Τόσο η ομάδα του, η Red Bull, όσο και ο πατέρας του, πρώην πιλότος της Formula1,  συνέστησαν στον υιό Φερστάπεν περισσότερη σκέψη πριν από κάθε κίνηση. Ο τολμηρός έως και ριψοκίνδυνος οδηγός μάλλον θα αλλάξει τακτική και αυτή πιθανόν να είναι εμφανής από το γκραν πρι στο Μπακού. «Πρέπει να είναι πιο προσεκτικός και να μην κάνει απερίσκεπτες κινήσεις» ανέφερε ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull. Σημαντικό ρόλο και σε αυτό το γκραν πρι θα διαδραματίσουν και τα ελαστικά: η μαλακή γόμα θα είναι η πρώτη επιλογή των ομάδων.