Γύρω στις 16 Ιουνίου ξεκινούν τα γυρίσματα του όγδοου κύκλου του επιτυχημένου θρίλερ του FX «American Horror Story». Το ανακοίνωσε ο δημιουργός του, ο Ράιαν Μέρφι, αποφεύγοντας να δώσει πληροφορίες για την υπόθεση. Αποκάλυψε όμως μια άλλη σημαντική πληροφορία: πώς έπεισε την Τζόαν Κόλινς να εμφανιστεί στη σειρά. Η διάσημη αγγλίδα ηθοποιός θα ερμηνεύσει τη γιαγιά του Εβαν Πίτερς, του ηθοποιού που έχει πρωταγωνιστήσει σε όλους τους κύκλους της σειράς, και θα μοιραστεί το ίδιο πλατό με την Κάθι Μπέιτς και τη Σάρα Πόλσον, παλαίμαχες πρωταγωνίστριες του σίριαλ που επίσης επιστρέφουν. Και όπως φαίνεται, η αειθαλής Τζόαν δεν βλέπει την ώρα να ξαναβρεθεί μπροστά από την κάμερα: «Είμαι ενθουσιασμένη που μου ζήτησαν να πάρω μέρος στο καταπληκτικό «American Horror Story», μείνετε συντονισμένοι» έγραψε στον λογαριασμό της στο Instagram ποστάροντας μία από τις πιο ρετουσαρισμένες φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο. Επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο πως η κοκεταρία της – την οποία ευφυώς χρησιμοποίησε στη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας της, την Αλέξις στη «Δυναστεία» – παραμένει ένα από τα κύρια συστατικά της ιδιοσυγκρασίας της ακόμα και τώρα, που πλησιάζουν τα 85α γενέθλιά της!
Πώς πέρασαν τα χρόνια…
Η γεννημένη στις 23 Μαΐου 1933 Τζόαν Ενριέτα Κόλινς ήταν ήδη πενηντάρα όταν τη γνώρισε και την αγάπησε το ευρύ κοινό ως Αλέξις Κόλμπι – Κάρινγκτον. Μια πολύ έξυπνη πενηντάρα, καθώς με αυτόν τον ρόλο (τον οποίο είχαν απορρίψει άλλες σπουδαίες συνάδελφοί της) άδραξε την ευκαιρία και κατάφερε να κάνει μια δεύτερη καριέρα, πολύ πιο σημαντική από τη (σχεδόν ξεχασμένη) πρώτη καριέρα της νιότης της. Η αλήθεια πάντως είναι πως η ζωή δεν έφερε εύκολα τα πράγματα για την ηθοποιό, αν και διέθετε όλα τα προσόντα: και όμορφη ήταν, και ταλέντο είχε. Τι έφταιξε και άργησε τόσο να γίνει η σταρ που γνωρίζουμε σήμερα; Οποιοι και αν ήταν οι λόγοι, είτε έφταιγε εκείνη που έκανε τις λάθος επιλογές είτε οι άλλοι που δεν της έδωσαν τις κατάλληλες ευκαιρίες, η ίδια προτιμάει να μην κοιτάζει πίσω, παρά μόνο μπροστά. Και με την παρουσία της επιβεβαιώνει πως όταν έχεις τσαγανό (και κύτταρο ανθεκτικό), ποτέ δεν είναι αργά. Τότε, ώς και ντέιμ γίνεσαι, παίρνοντας τον τίτλο από τα χέρια της βασίλισσας Ελισάβετ. Γιατί και αυτή την τιμή την έζησε!  
Τα πρώτα βήµατα
Για να πιάσουμε όμως την ιστορία της ζωής της από την αρχή, η Τζόαν και η αδελφή της Τζάκι Κόλινς (γνωστή συγγραφέας που έφυγε από τη ζωή το 1988) γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε ένα σπίτι που είχε άμεση σχέση με τον κόσμο του θεάματος. Η μητέρα τους δίδασκε χορό και εργαζόταν σε night clubs, ο πατέρας τους ήταν ατζέντης. Το μήλο έπεσε κάτω από τη μηλιά: με σπουδές στη Royal Academy of Modern Art του Λονδίνου, η Τζόαν στα 18 της χρόνια εμφανίστηκε στην κινηματογραφική κωμωδία «Lady Godiva rides again», όπου όμως δεν ερμήνευσε κάποιο ρόλο, έκανε απλώς ένα αστραπιαίο πέρασμα ως κοπέλα που συμμετείχε στα καλλιστεία. Το όνομά της δεν αναφέρεται καν στους συντελεστές της ταινίας. Η αρχή ωστόσο είχε γίνει και ο πρώτος κανονικός (αλλά πολύ μικρός) ρόλος ήρθε μερικούς μήνες μετά, στο «The woman"s angle» του Λέσλι Αρλις. Την ίδια χρονιά, το 1952, στο «Judgment deferred» του Τζον Μπάξτερ τής δόθηκε ο πρώτος κανονικός ρόλος. Τόσο κανονικός, που και το όνομά της βρέθηκε να φιγουράρει στη διαφημιστική αφίσα της ταινίας. Ακολούθησαν και άλλα φιλμ, τα οποία όμως δεν θυμάται κανένας σήμερα. Στο μεταξύ, είχε έρθει η ώρα της Αμερικής. Η 20th Century Fox τής έκανε συμβόλαιο. Η Κόλινς βρέθηκε στο πλευρό της Μπέτι Ντέιβις στη «Virgin Queen», του Γκρέγκορι Πεκ στο «The Bravados», του Πολ Νιούμαν και της Τζόαν Γούντγουρντ στο «Rally Round the Flag, Boys!» (1958) και των Μπινγκ Κρόσμπι και Μπομπ Χόουπ στο «The Road to Hong Kong» (1962). Στο μεταξύ, είχε παντρευτεί και είχε χωρίσει από τον σταρ της εποχής Μάξουελ Ριντ. Ο γάμος τους κράτησε μόλις τέσσερα χρόνια, ενώ αργότερα η ίδια αποκάλυψε πως στην πρώτη γνωριμία μαζί του εκείνος την είχε ναρκώσει και βιάσει, παραδεχόμενη πως έκανε το λάθος να παντρευτεί τον βιαστή της.
Μαµά και σύζυγος (εκ νέου)
Παράλληλα με την κινηματογραφική καριέρα της, που χωρίς να έχει καταγράψει εντυπωσιακές επιτυχίες είχε ήδη αρχίσει να φθίνει, ξεκίνησε εμφανίσεις στην τηλεόραση. Για να κάνει και οικογένεια. Το 1963 παντρεύτηκε τον άγγλο ηθοποιό και μουσικό Αντονι Νιούλι για να χωρίσει και από αυτόν το 1970, αφού είχε αποκτήσει μαζί του δύο παιδιά, μία κόρη και έναν γιο. Οταν πρόσφατα ο γιος, ο Αλεξάντερ Νιούλι ή Σάσα, δήλωσε πως ο πατέρας του ήταν παιδόφιλος, η σταρ βγήκε για να χαρακτηρίσει τα λόγια του «εξαιρετικά αναληθή» και για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους: «Νομίζω ότι ο Σάσα είναι αφελής και δεν γνωρίζει καν το νόημα της λέξης. Ο Τόνι παραδεχόταν και ο ίδιος ότι του άρεσαν οι νέες γυναίκες, 17, 18 και 19 ετών αλλά δεν αισθανόταν έλξη για παιδιά. Δεν θα παντρευόμουν ποτέ, σε καμία περίπτωση, έναν τέτοιο άνθρωπο». Πίσω στη δεκαετία του "70, μετά την επιστροφή της στην Αγγλία έπαιξε σε αρκετά θρίλερ και σε κάποιες επιτυχημένες ταινίες (που και πάλι όμως ελάχιστοι θυμούνται) βασισμένες σε βιβλία της αδελφής της. Το 1972 έκανε και τρίτο γάμο: Ευτυχής σύζυγος ο αμερικανός μάνατζερ (των «Μπιτλς») και επιχειρηματίας Ρον Κας. Το ζευγάρι απέκτησε μία κόρη, για να χωρίσει το 1983. Ομως παρέμειναν φίλοι, με την Κόλινς να στηρίζει τον Κας στον αγώνα του με τον καρκίνο και να βρίσκεται στο πλευρό του τη στιγμή που εκείνος πέθανε, στα 51 χρόνια του.
Η μεγάλη ευκαιρία
Μια καριέρα με πολλά σκαμπανεβάσματα, μια προσωπική ζωή με πολλές φουρτούνες… Τίποτε δεν ήταν όπως θα το ήθελε. Τότε, το 1981 της προτάθηκε ένας ρόλος στον δεύτερο κύκλο μιας τηλεοπτικής σειράς που είχε κάνει επιτυχία, της «Δυναστείας»: Επρόκειτο για την Αλέξις Κόλμπι – Κάρινγκτον,  την δολοπλόκο πρώην σύζυγο του εκατομμυριούχου Μπλέικ Κάρινγκτον (Τζον Φορσάιθ). Η Κόλινς μπήκε στο παιχνίδι με νεύρο και το πήρε όλο πάνω της. Η επιτυχία, και της σειράς, και του χαρακτήρα που ενσάρκωνε, ήταν τεράστια, με την ηθοποιό να προτείνεται έξι φορές για Χρυσή Σφαίρα και να κερδίζει το 1983. Παρέλαβε το έπαθλο ευχαριστώντας δημοσίως τη Σοφία Λόρεν που είχε απορρίψει τον ρόλο. Διάσημη και πλούσια πια συνέχισε να παίζει, όμως η «Δυναστεία» παρέμεινε η μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας της. Μια επιτυχία χάρη στην οποία η 50χρονη τότε Τζόαν έγινε και εξώφυλλο στο «Playboy», κερδίζοντας ακόμα περισσότερη δημοσιότητα.  
Ο πέµπτος γάµος
Τι άλλο έκανε η ηθοποιός εκτός από το να ενσαρκώνει την Αλέξις και να ποζάρει για τον διεθνή Τύπο; Ξαναπαντρεύτηκε το 1985 τον εκ Σουηδίας playboy και ποπ τραγουδιστή Πίτερ Χολμ, για να τον χωρίσει το 1987. Ακολούθησε μια περίοδος δικαστικής διαμάχης (και) για την περιουσία τους, με τον Χολμ να βγαίνει και να την κατηγορεί για την… απόλυτη ταύτισή της με τον χαρακτήρα της Αλέξις. Η Αλέξις – Τζόαν πήρε την εκδίκησή της: στα απομνημονεύματά της αναφέρεται στον τέταρτο σύζυγό της χωρίς να τον κατονομάζει, αποκαλώντας τον μόνο «ο Σουηδός». Εξάλλου, λίγο αργότερα θα έμπαινε στη ζωή της ο 5ος σύζυγός της, τον οποίο παντρεύτηκε το 2002 για να μην τον χωρίσει ποτέ – δηλαδή ακόμα. Το όνομά του Πέρσι Γκίμπσον και είναι 32 χρόνια νεότερός της. «Δεν σας απασχολεί η μεγάλη διαφορά ηλικίας;» ρωτήθηκε κάποτε η ηθοποιός για να δώσει μια… ιστορική απάντηση: «Αν πεθάνει, πέθανε!». Μέχρι στιγμής ο κύριος Γκίμπσον είναι, ευτυχώς, μια χαρά, και εξακολουθεί να συμβιώνει αρμονικά με τη σύζυγό του. Η δε Κόλινς συνεχίζει να εμφανίζεται (περισσότερο) στην τηλεόραση και (λιγότερο) στον κινηματογράφο, να ασχολείται με φιλανθρωπίες, να δίνει συμβουλές αιώνιας νεότητας (παραμένοντας ορκισμένη εχθρός των μπότοξ), και να γράφει.
Το συγγραφικό είναι άλλο ένα ταλέντο της, ταλέντο οικογενειακό αν κρίνουμε και από την επιτυχημένη συγγραφέα αδελφή της. Η Τζόαν Κόλινς έχει δημοσιεύσει τις αναμνήσεις της, βιβλία με συμβουλές ομορφιάς και ευζωίας («The Joan Collins beauty book», «Health, youth and happiness: My secrets», «The art of living well: Looking good, feeling great» κλπ.) αλλά και αρκετά μυθιστορήματα. Και όταν κουράζεται από την εσωστρεφή καθημερινότητα που απαιτεί το γράψιμο, έτσι, για ποικιλία, ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή: τα τελευταία χρόνια έχει κάνει περιοδείες σε όλο τον κόσμο με τον μονόλογο «One night with Joan», ο οποίος αναφέρεται στη (σχεδόν) 70χρονη καριέρα της. Η οποία τώρα, με το «American Horror Story» που απευθύνεται ιδιαίτερα στα νεανικά κοινά, μπορεί να πάρει νέα ώθηση. Η γιαγιά Τζόαν ετοιμάζεται να κατακτήσει πλέον και τους θεατές που ήταν αγέννητοι όταν έλαμπε στη «Δυναστεία», δίνοντας μαθήματα αντοχής και επιβεβαιώνοντας πως αυτοί που δεν φοβούνται να αντιμετωπίσουν τη ζωή με όλα της τα προβλήματα και τις πίκρες, βγαίνουν κερδισμένοι. Για να το πετύχουν δεν είναι απαραίτητο να είναι δολοπλόκοι και αδίστακτοι όπως η Αλέξις, αρκεί να είναι δυναμικοί, πείσμονες και αισιόδοξοι όπως η Τζόαν. Η ντέιμ Τζόαν.

Γιαγιάδες και παππούδες εν δράσει
Δεν είναι η Τζόαν Κόλινς η μοναδική παλαίμαχη ηθοποιός που τα τελευταία χρόνια βρίσκει στην τηλεόραση μια καλή ευκαιρία να επανακάμψει και να «απευθυνθεί» στα νεανικά κοινά που μπορεί να γνωρίζουν ονόματα, αλλά δεν γνωρίζουν την ιστορία και την προσφορά τους, δεν έχουν δει τις παραστάσεις και τις ταινίες τους. Η Μπέτι Γουάιτ, η τελευταία εν ζωή εναπομείνασα από τα «Χρυσά κορίτσια» (μια κωμική σειρά που έκανε μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του "80 και στην Ελλάδα), συνεχίζει δυναμικά στα 96 χρόνια της, κάνοντας πρόσφατα guest εμφάνιση στο σίριαλ «Young and hungry». Η 80χρονη Τζέιν Φόντα πρωταγωνιστεί μαζί με την 78χρονη Λίλι Τόμλιν στο «Grace and Frankie». Μαζί τους, ο 77χρονος Σαμ Γουάτερσον και ο συνομήλικός του Μάρτιν Σιν στους ρόλους των πρώην συζύγων των δύο κυριών, οι οποίοι αποκαλύπτονται ως gay και τις εγκαταλείπουν για να ζήσουν τον δικό τους έρωτα. Ο Αντονι Χόπκινςπαράλληλα με την καριέρα του στον κινηματογράφο έπαιξε στον πρώτο κύκλο του «Westworld» και πρόσφατα ερμήνευσε τον «Βασιλιά Λιρ» του Σαίξπηρ σε τηλεταινία του BBC. Τον περασμένο Δεκέμβριο έκλεισε τα 80. Η δε 92χρονη Αντζελα Λάνσμπερι εμφανίστηκε στην τηλεοπτική σειρά του BBC «Μικρές κυρίες» (πάνω στο κλασικό μυθιστόρημα της Λουίζα Μέι Αλκοτ) αλλά παίζει και στην κινηματογραφική «Mary Poppins returns». Παραγωγή της διαδικτυακής πλατφόρμας Netflix είναι η ταινία «Our souls at night» όπου ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, στα 81 του χρόνια, ζει με την Τζέιν Φόντα  – δηλαδή ξαναζεί μετά το νεανικό «Ξυπόλητοι στο πάρκο» (1967) όπου είχαν συνεργαστεί για πρώτη φορά – έναν γεμάτο τρυφερότητα (αλλά και πίκρα) έρωτα. Η δε Τζούλι Αντριους, πέρυσι, στα 81 της, θυμήθηκε πως υπήρξε η πιο διάσημη παιδαγωγός – νταντά στην ιστορία του θεάματος («Μελωδία της ευτυχίας», «Μαίρη Πόπινς») και γύρισε με συμπαραγωγό το Netflix τη σειρά «Julie"s Greenroom», όπου παρέδιδε με τον δικό της τρόπο μαθήματα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ο Γιον Βόιτ στα 79 του συνεχίζει να ερμηνεύει τον (άτακτο) πατέρα του «Ray Donovan». Εχει αραιώσει τις εμφανίσεις της, αλλά όλο και κάτι κάνει σε τηλεόραση και κινηματογράφο η 83χρονη Μάγκι Σμιθ, ενώ οι συνομήλικές της Τζούντι Ντεντς και Κάρολ Μπαρνέτ συνεχίζουν ακούραστες και στην τηλεόραση. Το ίδιο και η Κλόρις Λίτσμαν που στα 90 της χρόνια εμφανίστηκε στη σειρά του Starz «American gods», για να προστεθεί και εκείνη στον κατάλογο των ηθοποιών που όπως και η Κόλινς θεωρούν την ηλικία έναν αριθμό άνευ σημασίας. Και που απαλλαγμένοι θαρρείς από τα βαρίδια που ο χρόνος φοράει στους κοινούς θνητούς, συνεχίζουν για πάντα. Εξάλλου την αθανασία την έχουν κερδίσει με την τέχνη τους. Η ηλικία τους είναι πράγματι ένας αριθμός άνευ σημασίας.