Κατά κάποιον τρόπο, η προεργασία είχε γίνει από παλιά. Ο Σταμάτης Κραουνάκης είχε μελοποιήσει τους στίχους από νεαρή ηλικία. Για να στηθεί ωστόσο η παράσταση «Duende», που επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στις 24 Απριλίου, έπρεπε ο Χρήστος Γεροντίδης να αφήσει με  την προσωπική ερμηνεία του το αποτύπωμά του στη μουσική τελετουργία, στο πλευρό του Κώστα Μπουγιώτη. Οδηγός τους τα δέκα μελοποιημένα ποιήματα του Λόρκα από το libro de poemas, στο πλαίσιο μιας μελωδικής λειτουργίας.
«Η μορφή της παράστασης ολοκληρώθηκε σταδιακά. Οπως πλάθαμε τις ενορχηστρώσεις στην πρόβα και μοιράζαμε φωνές, μου βγήκαν κινήσεις και αισθήματα και σχέσεις που άρεσαν και τις κρατήσαμε. Μια ζωγραφιά μ" ένα αγιογραφικό μάτι, για παράδειγμα, τη βρήκα πάνω στο γραφείο του Κραουνάκη κατά τη διάρκεια της πρόβας. Την πήρα και την κράτησα μπροστά από το δικό μου μάτι και ξαφνικά έγινε σαν εικόνα του Γκόγια το πρόσωπό μου. Καταλάβαμε πως η δουλειά μας ήταν να μπούμε στον κραδασμό των ποιημάτων και ότι αυτά με τη μουσική μαζί ηχούσαν σαν παραδείγματα ή σαν αναφορές του κειμένου. Μας καθοδηγούσαν από μόνα τους», αναφέρει ο ηθοποιός.
Από τη σκηνή του θεάτρου ο ίδιος ερμηνεύει το εμβληματικό κείμενο του Λόρκα κάνοντας αναφορές στην τέχνη, τον Θεό, τον έρωτα, τον θάνατο. Ολα δηλαδή εκείνα τα στοιχεία που διαπνέουν το έργο του μεγάλου ισπανού δημιουργού. «Από τα πρώτα χρόνια που ασχολήθηκα με το θέατρο, όταν ήμουν στη σχολή ακόμα, είχα τεράστια αγάπη για τον Λόρκα. Οποιο έργο και να διάβαζα με καθήλωνε και με συγκινούσε. Η αλήθεια είναι ότι την ποίησή του την ανακάλυψα τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς γνώριζα κυρίως τα θεατρικά του έργα. Οταν όμως την ανακάλυψα, κατάλαβα πως η ποίησή του είναι ακόμα πιο σημαντική και από τα θεατρικά του. Μέσα από τα ποιήματά του γνώρισα καλύτερα τον ποιητή και τον κατάλαβα, αφού συνάντησα όλα εκείνα τα πρόσωπα που εμπεριείχαν τα θεατρικά του», λέει ο Γεροντίδης.
ΣΤΙΧΟΙ. Η αναμέτρηση με τους στίχους του Λόρκα τον βοηθά να διοχετεύει όλη την ένταση της έκθεσης στο πνεύμα της γης, όπως μεταφράζεται το «duende». «Κάθε φορά που παρουσιάζουμε την παράσταση, τα συναισθήματα είναι πολύ δυνατά, ενώ κορυφώνονται σε επιμέρους σημεία. Για παράδειγμα, υπάρχουν στίχοι που με αναστατώνουν, όπως αυτοί από «το τραγούδι της ξεραμένης πορτοκαλιάς» που σε κάποια στιγμή λέει: «Ξυλοκόπε, κόψε μου τον ίσκιο, γλίτωσέ με από το μαρτύριο, να βλέπω τον εαυτό άκαρπο»», επισημαίνει ο πρωταγωνιστής.
Ο Γεροντίδης ξεκίνησε την πορεία του στο θέατρο με τις σπουδές στη δραματική σχολή Μέλισσα της Ελντας Πανοπούλου. Το 2008 μπήκε στη ζωή του η ομάδα μουσικού θεάτρου Σπείρα Σπείρα με την οποία συνεργάζεται μέχρι σήμερα. Μαζί τους έχει εμφανιστεί σε πολλές παραστάσεις όπως το «I love you», ένα τιμητικό αφιέρωμα στη Λούλα Αναγνωστάκη, «Οταν έχω εσένα» και «Ολοι ένα – φίλα με». Μόνος του έχει παίξει σε έργα όπως στο Θέατρο Τέχνης το «Βίκτωρ ή τα παιδιά στην εξουσία» σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη. Αξιοποιώντας τη μελωδική φωνή του, έχει συμμετάσχει στην ηχογράφηση δύο CD. Στον κινηματογράφο έχει παίξει στο «The seed», ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία Ιφιγένειας Κοτσώνη.