Η κυβέρνηση της Κίνας έχει βάλει εμπρός σχέδιο να ενώσει τα δύο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας ώστε να δημιουργήσει έναν πανίσχυρο γίγαντα που θα συναγωνίζεται ευθέως τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg.
Οι πηγές αυτές αναφέρουν ότι το υπουργικό συμβούλιο της χώρας έχει δώσει προκαταρκτική άδεια για να συγχωνευτούν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου της Κίνας, η China State Shipbuilding Corporation και η China Shipbuilding Industry Corporation. Οι δύο εταιρείες εκτιμάται ότι έχουν συνδυασμένα έσοδα που ξεπερνούν τα 80 δισ. δολάρια (500 δισ. γουάν). Εκεί κατασκευάζεται πληθώρα πλοίων, από καράβια του πολεμικού ναυτικού μέχρι τάνκερ και άλλα εμπορικά πλοία.

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. Εάν ολοκληρωθεί τελικά η δημιουργία μιας τέτοιας πολύ μεγάλης εταιρείας, τότε ο όμιλος που θα προκύψει θα έχει πάνω από δύο φορές τα ετήσια συνολικά έσοδα των ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και Samsung Heavy Industries της Νότιας Κορέας. Οι κορεατικές αυτές εταιρείες είναι οι μεγαλύτερες στον κόσμο με βάση τη χρηματιστηριακή τους αξία.
Οι δύο κινεζικές εταιρείες, η China State Shipbuilding Corporation (CSSC) και η China Shipbuilding Industry Corporation (SCIC), δημιουργήθηκαν το 1999 με βάση σχέδιο για την αύξηση του ανταγωνισμού και της παραγωγικότητας στα κρατικά ναυπηγεία που τότε αναλάμβαναν κυρίως έργα που αφορούσαν την εθνική άμυνα. Εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δεν θέλησαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες για συγχώνευσή τους όταν επικοινώνησε μαζί τους το Bloomberg.
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται μεταξύ άλλων για την κατασκευή στόλου αεροπλανοφόρων για την Κίνα. Η CSSC όμως έχει στα σχέδιά της να κατασκευάσει και κρουαζιερόπλοιο. Η εταιρεία Hudong Zhonghua Shipbuilding που αποτελεί μέρος της CSSC ήταν το πρώτο ναυπηγείο στην Κίνα το οποίο κατασκεύασε πλοία για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η CSIC ήταν η πρώτη κινεζική εταιρεία η οποία ξεκίνησε την κατασκευή πολύ μεγάλων τάνκερ για τη μεταφορά αργού πετρελαίου.