Ηυπόθεση του πλοίου «Rosetta» που μετέφερε 2.092 κούτες λαθραίων τσιγάρων τον Νοέμβριο του 2015 ανοικτά της Ιεράπετρας Λασιθίου και για την οποία είχαν καταδικασθεί 11 άτομα ελληνικής κι αιγυπτιακής καταγωγής επανέρχεται στο προσκήνιο ύστερα από τον εντοπισμό την Τετάρτη του ίδιου πλοίου, που έχει μετονομασθεί σε «Daslis», ανοικτά της Γυάρου.  
Το «Daslis» με σημαία Τόγκο και έξι άτομα πλήρωμα οδηγήθηκε στο λιμάνι της Σύρου προκειμένου να ελεγχθεί για λαθραία τσιγάρα στα τέσσερα κοντέινερ που βρέθηκαν. Το πλοίο φέρεται να είχε αποπλεύσει από τον Λίβανο με προορισμό την Ουκρανία.
ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 2015. Το «Rosseta» είχε σημαία Τανζανίας κι είχε επιχειρήσει να μεταφορτώσει σε αλιευτικό σκάφος μέρος των λαθραίων. Επειτα από έρευνα σε αγροτική κατοικία όπου θα εκφορτώνονταν οι ποσότητες  των λαθραίων τσιγάρων, εντοπίσθηκαν σταθμευμένα δύο φορτηγά οχήματα με ιμάντα φόρτωσης εμπορευμάτων. Στον ίδιο χώρο είχαν συλληφθεί τρία άτομα. Σε δίκη τον Σεπτέμβριο του 2016 στο Εφετείο Κακουργημάτων είχαν κριθεί ένοχοι οι περισσότεροι από τους 13 κατηγορούμενους για την υπόθεση. Στον αιγυπτιακής υπηκοότητας καπετάνιο του σκάφους το δικαστήριο επέβαλε ποινή κάθειρξης δώδεκα χρόνων. Στα έξι μέλη του πληρώματος (επίσης Αιγύπτιοι) επέβαλε ποινή έξι χρόνων. Στους δύο Ελληνες, πατέρα και γιο που είχαν προσεγγίσει το φορτηγό πλοίο με το αλιευτικό τους για τη μεταφορά του παράνομου φορτίου επιβλήθηκαν στον πρώτο δέκα χρόνια φυλάκισης και στον δεύτερο έξι. Επίσης, το Εφετείο επέβαλε έξι χρόνια κάθειρξης στον ιδιοκτήτη της αγροικίας όπου επρόκειτο να μεταφερθούν τα τσιγάρα, καθώς και στον ιδιοκτήτη των φορτηγών που θα τα μετέφερε.
ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. Δύο άλλες σημαντικές υποθέσεις ενδεχόμενης διακίνησης λαθραίων τσιγάρων είχαν απασχολήσει τις Αρχές τους τελευταίους μήνες. Η πρώτη τον Ιούνιο του 2017 (σ.σ. τότε δημοσιοποιήθηκε η υπόθεση) του ουκρανικού πλοίου μεταφοράς τσιγάρων «RS 300», που είχε παραμείνει για πολλούς μήνες αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Παλαιοχώρας Χανίων, φορτωμένο με τσιγάρα της Συνεταιριστικής Καπνοβιομηχανίας Ξάνθης (ΣΕΚΑΠ). Το πλοίο είχε αποπλεύσει την 10η Νοεμβρίου 2016 από το Μαυροβούνιο με προορισμό τον Λίβανο. Εντεκα ημέρες μετά τον απόπλου και ενώ βρισκόταν νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου έμεινε ακυβέρνητο λόγω βλάβης. Τον Μάρτιο του 2017 η εισαγγελία διέταξε προκαταρκτική εξέταση για τον έλεγχο της γνησιότητας του φορτίου. Εξι μήνες αργότερα και ενώ το τελωνείο Ξάνθης είχε ήδη βεβαιώσει ότι τα τσιγάρα ήταν πράγματι της ΣΕΚΑΠ, η Συνεταιριστική Καπνοβιομηχανία, με έγγραφό της υποστήριξε ότι το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου δεν είναι γνήσιο αλλά προϊόν απομίμησης και άρα μπορούσε να κατασχεθεί ως παράνομο. Ωστόσο η Διεύθυνση Τελωνειακών Ελέγχων είχε διαβιβάσει στο Κοινοβούλιο έγγραφο που επιβεβαίωνε ότι τα τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ στα αμπάρια του «RS 300» ήταν γνήσια.
Η δεύτερη σημαντική υπόθεση είναι αυτή του υπό σημαία Τανζανίας φορτηγού πλοίου «Golendri» που είχε, πέρυσι τον Ιούνιο, εντοπιστεί να ξεφορτώνει τσιγάρα νότια της Κρήτης. Το πλήρωμα είχε εντοπιστεί τη στιγμή που επρόκειτο να μεταφορτώσει σε μικρότερο σκάφος 1,5 εκατ. πακέτα τσιγάρα, ανάμεσα στα οποία και της ΣΕΚΑΠ. Από την έρευνα προέκυψαν επιβαρυντικά στοιχεία για   τον ουκρανό πλοίαρχο και τα άλλα μέλη του πληρώματος όπως και για έναν έλληνα οδηγό φορτηγού. Δεν προέκυψαν ευθύνες εις βάρος της ΣΕΚΑΠ, αφού φέρεται να παρουσιάσθηκαν στοιχεία από την εταιρεία ότι ήταν γνήσια και είχαν εξαχθεί στο Μαυροβούνιο.