Τα χρονόμετρα στις πρώτες δοκιμές της Formula 1 μίλησαν: τρεις ομάδες ή καλύτερα έξι πιλότοι διεκδικούν το φετινό πρωτάθλημα, με τη Mercedes-Benz να παραδέχεται ότι τα μονοθέσια της Ferrari και της Red Bull είναι σχεδόν εφάμιλλα σε επιδόσεις με τα δικά της, οπότε το νέο πρωτάθλημα παίρνει στην κυριολεξία φωτιά (πριν καλά καλά ξεκινήσει). Ετσι, η Mercedes-Benz, περσινή πρωταθλήτρια, δεν μπορεί να θεωρεί πλέον τίποτα δεδομένο μετά τις πρόσφατες χειμερινές δοκιμές των μονοθεσίων στη Βαρκελώνη, που έδειξαν την υπεροχή – και τη σαφή βελτίωση – των δύο ομάδων.
Ειδικότερα, τα νέα μονοθέσια της Ferrari όπως και της Red Bull κατάφεραν να είναι κατά 0,2 δευτερόλεπτα πιο αργά (σχεδόν μηδενική διαφορά) από τα μονοθέσια της πρωτοπόρου Mercedes-Benz. Ετσι, τα πάντα πλέον εξαρτώνται από το ταλέντο των οδηγών και την τύχη της στιγμής. Κι όλα αυτά δύο εβδομάδες πριν από την εκκίνηση του φετινού πρωταθλήματος στη Formula 1, στις 25 Μαρτίου, στην πίστα της Μελβούρνης – που ανοίγει κάθε χρόνο το καλαντάρι στο πιο γρήγορο πρωτάθλημα του κόσμου.
Εντατική προετοιμασία
Ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των μονοθεσίων τους είναι τόσο στην ομάδα της McLaren όσο και στην ομάδα της Toro Rosso – που πλέον έχει βελτιώσει τις επιδόσεις της με όπλο τους κινητήρες της Honda. Οι χειμερινές δοκιμές απέδειξαν και ποιες ομάδες είναι πιο εργατικές ή τουλάχιστον χτυπάνε φέτος «υπερωρίες» μέσα στις πίστες, έως ότου βελτιώσουν την εικόνα τους – και το βασικότερο, τις επιδόσεις τους – σε σχέση με πέρυσι. Φέτος, η Toro Rosso πραγματοποίησε στην πρώτη φάση των χειμερινών δοκιμών συνολικά 322 γύρους! Δεύτερη η Ferrari με 298 και τρίτη η Mercedes-Benz με 282 γύρους. Τους λιγότερους γύρους πραγματοποίησε η Force India με 166 (είναι πολλές φορές και θέμα κόστους οι επιπλέον δοκιμές εξέλιξης, κυρίως για τις μικρότερες ομάδες).
Οσον αφορά τους οδηγούς, ο Λιούις Χάμιλτον δεν χρειάστηκε να δαπανήσει πολύ χρόνο για να διαπιστώσει τις βελτιώσεις στο νέο μονοθέσιο της πρωταθλήτριας ομάδας και έπειτα από 25 γύρους – τους λιγότερους σε σχέση με άλλους πρωτοκλασάτους οδηγούς – να «χτυπήσει» και τον καλύτερο χρόνο!
Πέντε φορές περισσότερους γύρους (συνολικά 120) πραγματοποίησε στην πίστα της Βαρκελώνης ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το μονοθέσιο της Ferrari. Πάντως, ο Λιούις Χάμιλτον – και μετά τις πρώτες δοκιμές στην ισπανική πίστα – θεωρεί τον Μαξ Φερστάπεν έναν από τους διεκδικητές των επόμενων τίτλων, αναφέροντας ότι «οι επιτυχίες που έχει σημειώσει σε αυτή την ηλικία αποτελούν ένα ισχυρό αβαντάζ για το μέλλον του, που αναμένεται να είναι λαμπρό στο βάθρο των νικητών».