Η FIA, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, έφερε τα πάνω κάτω στις ομάδες και έβαλε φωτιά στους μηχανικούς εξέλιξης των μονοθεσίων της Formula 1. Ο λόγος; Οι πλέον τρεις διαθέσιμοι κινητήρες (αντί για τέσσερις πέρσι) που έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες ανά σεζόν (και τα 21 γκραν πρι), κάτι που απαιτεί από τους μηχανικούς να ανεβάσουν και άλλο τα στάνταρ αξιοπιστίας των μοτέρ.
Συγκεκριμένα, από τη νέα σεζόν (που ξεκινάει στα τέλη Μαρτίου με το Γκραν Πρι Αυστραλίας), οι ομάδες της Formula 1 θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο τρεις κινητήρες για κάθε οδηγό και για τα 21 γκραν πρι που περιλαμβάνει το φετινό πρωτάθλημα. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες τον μονοθέσιων δεν έχουν… δικαίωμα να χαλάσουν, αν θέλουν οι ομάδες να είναι ανταγωνιστικές και κυρίως να μην χρεώνονται με ποινές. Οπότε το στοίχημα των μηχανικών των εκάστοτε ομάδων έχει μετατοπιστεί: οι κινητήρες όλων των ομάδων δεν αρκεί μόνο να αποδίδουν αλλά και να αντέχουν. Η περσινή πρωταθλήτρια Mercedes-Benz δήλωσε ότι η αξιοπιστία των κινητήρων της θα πρέπει να αυξηθεί κατά 40%.  Ο νέος κανονισμός που περιορίζει την κάθε ομάδα να διαθέτει τρεις κινητήρες ανά οδηγό είναι καθαρά και μόνο για να μειωθεί το κόστος των κατασκευαστών στην παραγωγή. Προς το παρόν η Mercedes-Benz αμφισβητεί τα παραπάνω και αναφέρει ότι ο περιορισμός αυτός όχι μόνο δεν έχει μειώσει το κόστος κατασκευής αλλά αντιθέτως – λόγω των πολλαπλών αλλαγών σε τεχνικό επίπεδο με απώτερο στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των κινητήρων – το έχει ανεβάσει σε δυσθεώρητα και πολλές φορές απαγορευτικά ύψη για το μπάτζετ των εταιρειών (ακόμη και των πιο πλούσιων όπως η Mercedes-Benz και η Ferrari).
Ακριβό μου συμβόλαιο
Επί του παρόντος, εκτός από την γκρίνια των μηχανικών, οι επικεφαλής των ομάδων παραμένουν αισιόδοξοι για την απόδοση των μονοθεσίων τους, των κινητήριων μονάδων τους και των επιλογών τους στις επιμέρους αλλαγές που έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα.
Πάντως, οι περικοπές στους κινητήρες είναι αντιστρόφως ανάλογες με τις απολαβές των οδηγών της Formula 1, κυρίως για την αφρόκρεμα των πιλότων στις μεγάλες ομάδες. Ειδικότερα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ παραμένει ο οδηγός με το πιο ακριβοπληρωμένο συμβόλαιο που κοστίζει στην ιταλική φίρμα 60 εκατ. ευρώ, όντας ο πρωτοκλασάτος οδηγός που φέτος πρέπει όχι μόνο να αναστήσει τη Ferrari, αλλά και να κατακτήσει το πολυπόθητο πρωτάθλημα. Δεύτερος, ο Λιούις Χάμιλτον, που θα τσεπώσει 50 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει τον τίτλο του πρωταθλητή για τη γερμανική ομάδα.