«Μετά το FBI, τώρα έχουμε και τους Γερμανούς. Εμείς δεν είμαστε ούτε εισαγγελείς, ούτε δικαστές αλλά δεν πρόκειται να ανεχθούμε πρακτικές που έρχονται από το παρελθόν» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αναφερόμενος στα στοιχεία που ήρθαν από τη γερμανική Δικαιοσύνη για μίζες που δόθηκαν για την ανάθεση έργων του Μετρό την περίοδο 2003-2008 αλλά και την υπόθεση Novartis.

Μιλώντας σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Ραφήνας για τα έργα στην Αττική, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2019 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση για τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών έργων στην Αττική, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η επέκταση της Αττικής οδού και της γραμμής του προαστιακού μέχρι το Λαύριο αλλά και από το Αεροδρόμιο μέχρι την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα.

Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο δημοπρατείται η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στη Λεωφόρο Μαραθώνος στο ύψος της Ραφήνας, που είναι πολύ σημαντικό έργο για την αποσυμφόρηση της πόλης από τον κυκλοφοριακό φόρτο του λιμανιού. Επίσης θα υπάρξει διαπλάτυνση της λεωφόρου Φλέμινγκ που οδηγεί στο λιμάνι αλλά και υπογειοποίηση μεγάλου τμήματός της.

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού και του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα έχουν προχωρήσει, είπε, κατά πολύ οι πρόδρομες εργασίες όπως και για πολλά άλλα έργα της Ανατολικής Αττικής. Παράλληλα, προχωρούν τα έργα για την αναβάθμιση και του λιμανιού του Λαυρίου.

Ο υπουργός Υποδομών έκανε αναφορά και στα υπόλοιπα μεγάλα έργα που εκτελούνται στην Αττική, λέγοντας ότι πρώτης προτεραιότητας είναι, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση της διευθέτησης του ρέματος της Εσχατιάς όπου έχει κατασκευασθεί το πρώτο τμήμα, αλλά και η διευθέτηση του ρέματος της Ραφήνας.

«Δεν υπήρχε κανένας στρατηγικός σχεδιασμός»

Αναφερόμενος στον Δήμο Μάνδρας, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι είναι θλιβερό αυτό που ζήσαμε πρόσφατα βλέποντας τον κ. Μητσοτάκη να κάνει βόλτες με τη δήμαρχο της πόλης αντί να καθίσει να αναλογιστεί τι έκανε 60 χρόνια η παράταξή του για να μην πλημμυρίσει η Μάνδρα.

Μιλώντας γενικότερα για τα έργα στη χώρα, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι από τη στιγμή που έχουμε ανάγκη χρηματοδότησης για τα έργα θα πρέπει να αξιολογήσουμε ποια από αυτά είναι βιώσιμα για να μπορέσουμε να τα δημοπρατήσουμε ως συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Όπως είπε, ένα από τα μεγάλα προβλήματα της χώρας είναι ότι μέχρι τον ερχομό του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση δεν υπήρχε κανένας στρατηγικός σχεδιασμός για τα έργα που έχει ανάγκη η χώρα ούτε καν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων, κι αυτό γιατί ο κάθε υπουργός εξυπηρετούσε πελατειακές λογικές και συμφέροντα δημιουργώντας υπεραξίες γης και ακινήτων.

Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι οι πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες σχεδιάστηκαν χωρίς να συνδεθούν με τις παρακείμενες πόλεις ούτε με τα λιμάνια και τις άλλες υποδομές.

Ακόμη, έκανε αναφορά στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καβάλας – Βουλγαρίας για την οποία η κυβέρνηση δέχτηκε στην αρχή πικρόχολα σχόλια, αλλά, όταν υπογράφηκε η διακρατική συμφωνία, ο ίδιος ο πρόεδρος Γιούνκερ ζήτησε να ενταχθεί στο έργο και η Ρουμανία ενώ το ενδιαφέρον τους εκδήλωσαν οι ΗΠΑ αλλά και η Ρωσία.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε, επίσης, ότι για να γίνει πιο ελκυστική η συγκεκριμένη σύνδεση πρέπει να εκσυγχρονιστεί και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο και η γραμμή προς Σκόπια και Βελιγράδι. Γι" αυτό, είπε, πρέπει να στηρίξουμε τις πολιτικές πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού για προσέγγιση με τους γείτονές μας και να τερματιστεί η λογική του ψυχρού πολέμου προς τα βόρεια σύνορα μας.