Ακριβώς έναν μήνα μετά τα πανηγυρικά βαφτίσια του στη Σαγκάη, ο «Ταύρος», το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει κατασκευάσει η Κίνα, αντίκρισε χθες για πρώτη φορά το Πέραμα, καθώς έδεσε στο δυτικό μέτωπο της νέας Προβλήτας ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Η άφιξη του γίγαντα των θαλασσών, ονόματι «COSCO Shipping Taurus», σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το πρώτο λιμάνι της Ελλάδας, όπου διοργανώθηκε χθες διπλή τελετή για τα εγκαίνια της επέκτασης της Προβλήτας ΙΙΙ και την υποδοχή του νεότευκτου πλοίου.
Και αυτό γιατί ο «Ταύρος», μήκους σχεδόν 400 μέτρων (για την ακρίβεια 399,82 μ.) και πλάτους 58,72 μέτρων, σχεδιάστηκε από θυγατρική της Κρατικής Εταιρείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) και βρίσκεται στη λίστα με τα υπερσύγχρονα… θηρία, που ακολουθούν τον θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού από την Κίνα στην Ευρώπη. Πρόκειται για τα λεγόμενα Giga Carriers, με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών. Συγκεκριμένα, το «COSCO Shipping Taurus», σημαίας Χονγκ Κονγκ, με μέγιστο νεκρό βάρος, δηλαδή μεταφορική ικανότητα, 197.500 τόνων και μέγιστη ταχύτητα 20,5 κόμβων (σε χιλιόμετρα, σχεδόν 38 την ώρα), είναι «αδελφάκι» του ελαφρώς πιο αργοκίνητου αλλά εξίσου γιγαντιαίου «COSCO Aries», μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59 μέτρων.  
ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ. Ο Πειραιάς ήταν χθες ο ενδιάμεσος σταθμός του νέου πλοίου της COSCO στο παρθενικό ταξίδι του από την Κίνα προς το Ρότερνταμ. «Κίνα και Ελλάδα μπορούν να διευρύνουν τη συνεργασία τους και να προχωρήσουν προς το μέλλον» είπε κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης ο εκπρόσωπος της πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα Gao Wenqi, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής επεσήμανε ότι σύντομα αναμένεται να καταπλεύσει και μια νέα πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων, κάτι που, σύμφωνα με τον υπουργό, «θα απελευθερώσει τους ναρκωμένους πνεύμονες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης σημείωσε ότι εντός του έτους θα ολοκληρωθούν τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο Τιθορέας – Δομοκού και Θεσσαλονίκης – Ειδομένης ώστε η μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά στις βαλκανικές χώρες και την Ευρώπη να γίνεται με μείωση τριών ωρών.
Για νέες προοπτικές που ανοίγονται στις διεθνείς μεταφορές έκανε λόγο ο  διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Captain Fu Chengqiu. «Η ΝΔ βλέπει με πολύ μεγάλη ικανοποίηση τη σημερινή εξέλιξη. Θα ήθελα να ξέρω τι σκέφτονται όσοι ήταν αντίθετοι στην επένδυση της COSCO και έκαναν καταλήψεις και διαδηλώσεις» σχολίασε ο αντιπρόεδρος και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης τονίζοντας: «Θέλω όλοι οι Ελληνες να σκεφτούν ποιοι πραγματικά στον τόπο μας είναι προοδευτικοί και θέλουν τις ιδιωτικές επενδύσεις και ποιοι απλώς συνθηματολογούν και αερολογούν».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) Βασίλη Κορκίδη, το δυναμικό της νέας Προβλήτας ΙΙΙ καθιερώνει τον Πειραιά στα μεγαλύτερα και καλύτερα εξοπλισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια: «Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα επίτευγμα, το οποίο θα συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας και της ελληνικής οικονομίας». Με την ολοκλήρωση των έργων, η χωρητικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί ραγδαία και, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, από φέτος αναμένεται να διεκπεραιωθεί η διακίνηση πάνω από 6,2 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων: «Μόλις επιτευχθεί αυτός ο στόχος, ο Πειραιάς θα τοποθετηθεί στον κατάλογο των 30 μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης κοντέινερ παγκοσμίως».