Ποσό που ξεπερνά το 1,3 δισ. ευρώ έχει εισπράξει το Δημόσιο από μερίσματα, φόρους μερισμάτων και τέλη, στο διάστημα των 15 χρόνων λειτουργίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ο ΔΑΑ, όπου το Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει το 55% των μετοχών, συμπλήρωσε στις 28 Μαρτίου τα πρώτα 15 χρόνια της λειτουργίας του, διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν συνολικά 2,7 εκατ. πτήσεις, ενώ διακινήθηκαν 218,7 εκατ. επιβάτες και 92,5 εκατ. αποσκευές.

Επίσης, στο ίδιο διάστημα μέσω του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μεταφέρθηκαν 1,5 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, ενώ τα καταστήματα που λειτουργούν στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου επισκέφθηκαν πάνω από 165 εκατ. επιβάτες.

Η πρώτη πτήση στο καινούργιο τότε αεροδρόμιο των Σπάτων, εκτελέστηκε στις 29 Μαρτίου 2001 με αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το αεροδρόμιο του Ελληνικού, το οποίο εξυπηρέτησε την Αθήνα για περίπου 60 χρόνια, παρέδωσε τη σκυτάλη των αερομεταφορών της πρωτεύουσας σε ένα ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο, το οποίο έχει ήδη καταγράψει τη δική του διαδρομή στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αεροδρομιακή κοινότητα.  

«Η τελευταία πενταετία, χαρακτηρίσθηκε από σειρά εξελίξεων και μεταβολών για τον παγκόσμιο κλάδο των αερομεταφορών, αλλά και από τη βαθύτατη κρίση της ελληνικής οικονομίας», ανέφερε ο CEO του «Ελευθέριος Βενιζέλος», κ. Γιάννης Παράσχης στη διάρκεια της χτεσινής επετειακής εκδήλωσης για τα 15 χρόνια λειτουργίας του. 

«Η συγκεκριμένη πενταετία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση μέχρι σήμερα για το αεροδρόμιο, το οποίο επιδεικνύοντας αντοχή και συνεπή στρατηγική, πέρασε, από μια αρνητική πορεία το 2011 στο έτος-ρεκόρ 2015, την πλέον επιτυχημένη χρονιά για την επιβατική κίνηση, με 18,1 εκ. επιβάτες», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παράσχης.

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό της λειτουργίας του αεροδρομίου, ο κ. Παράσχης παρέθεσε τα σημαντικά γεγονότα των τελευταίων ετών, όπως την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, την είσοδο της Ryanair στην εσωτερική αγορά αερομεταφορών και την ενίσχυση της Αθήνας ως ενδιάμεσου προορισμού, δηλώνοντας αισιόδοξος για την περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών του ΔΑΑ, παρά τις επιμέρους προκλήσεις. 

Συμπληρώνοντας τα 15 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου, υπογράμμισε ο γενικός διευθυντή του ΔΑΑ, «αφήνουμε πίσω μας μια διαδρομή γεμάτη από σημαντικές στιγμές και εμπειρίες, από την ανάπτυξη και το πέρασμα στην εφηβεία ως την ωρίμανση του ΔΑΑ».

Πρόκειται, τόνισε ο κ. Παράσχης, για μια υποδομή, αλλά κυρίως μια επιχειρησιακή και επιχειρηματική κοινότητα 300 φορέων και επιχειρήσεων και 14.000 εργαζομένων, «που σύντομα απέδειξε πως είναι ένα σημαντικό  παραγωγικό κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, με ουσιαστικά οφέλη για την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και την κοινωνία, σε εθνική και τοπική κλίμακα».