«Ασπασμός των αγγέλων προς τ’ άστρα» ο έρωτας, όπως έγραφαν κάποτε τα

κοριτσίστικα λευκώματα; Μπα, ένα «ραντεβού στα τυφλά», μπροστά στις κάμερες

και το καρδιοχτύπι για τα 2.000 ευρώ της αμοιβής που προσφέρει το ριάλιτι «Το

ζευγάρι της χρονιάς», με τη Σία Λιαροπούλου, για όσους επιλέξουν σύντροφο

Ποτέ ο έρωτας και το φλερτ, η ανεξερεύνητη εκείνη μαγεία της επιλογής ερωτικού

συντρόφου, δεν είχε υποστεί τέτοια ταπείνωση, δεν είχε ευτελιστεί σε μια

θλιβερά φτηνιάρικη εμπορική συναλλαγή, όπως συμβαίνει στο ριάλιτι του Alter

«Το ζευγάρι της χρονιάς». Οικοδέσποινα, η ηγερία των τρας εκπομπών του

καναλιού Σία Λιαροπούλου, σε ρόλο προξενήτρας, ντεκόρ σε χρώματα κόκκινα της

φωτιάς και ροζ του έρωτα και νέοι σε σύγχυση, που κυνηγούν την ευκαιρία στον

έρωτα και το χρήμα με κυνισμό και ανεπίτρεπτη ελαφρότητα. Προσπαθούν να

επιδείξουν αυτό που νομίζουν τέλειο εαυτό, ναρκισσευόμενοι μέσα στην απόγνωση

της μοναξιάς. «Είμαι πολύ απελευθερωμένη», επαναλάμβανε σε κάθε καινούργια της

φράση νεαρή κομμώτρια, που προσπαθούσε να φανεί αρεστή σε μπάρμαν-μοντέλο για

να την επιλέξει. Δεν την επέλεξε.

Η ιδέα της εκπομπής είναι η αναπαράσταση του φλερτ. Το τραγικό είναι

ότι δεν ξελογιάζει ο επιθυμητός Άλλος, αλλά η τηλεόραση, η δημοσιότητα, η

αμοιβή. Ένας νεαρός ή μια νεαρή έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εκείνον που

τους αρέσει ανάμεσα σε πέντε προτεινόμενους συντρόφους από την εκπομπή.

Βγαίνουν «ραντεβού στα τυφλά», προσπαθούν να φλερτάρουν και μετά εμφανίζονται

στην εκπομπή, όπου μπροστά στις κάμερες απορρίπτεται ο αποτυχών. Δεν φτάνει

που η ίδια η απόρριψη είναι κιόλας βαριά για τον εγωισμό ενός νέου, πρέπει να

είναι και δημόσιος ο εξευτελισμός. Για να γίνει μάλιστα πιο κανιβαλική η

ατμόσφαιρα, παρακολουθούν τη διαδικασία κάθε φορά οι προηγούμενοι

απορριφθέντες, οι οποίοι παρεμβαίνουν και εκφράζουν τη γνώμη τους, που είναι

φυσικά η χειρότερη για εκείνον ή εκείνη που τους απέρριψε. Ξεσπαθώνουν μπροστά

στον φακό, τον κατηγορούν για υποκρισία, κατηγορούν τον αντίζηλο. Ένας

απορριφθείς από ξανθιά σέξι ύπαρξη ούρλιαζε ότι είναι υποκρίτρια, ότι έχει

άθλιο χαρακτήρα, προσπαθούσε να ταπεινώσει τον αντίπαλο λέγοντας ότι δεν είναι

αρκετά άντρας, όπως ο ίδιος, και κατέρρευσε όταν εκείνη τελικώς επέλεξε τον

επόμενο μπροστά στα μάτια του.

Σουσούμια εισαγόμενα από την αμερικανική τηλεόραση όλα αυτά τα

εξευτελιστικά της ανθρώπινης προσωπικότητας και κυρίως της ανθρώπινης ψυχής,

που καψαλίζεται στη λάμψη του χρήματος, της μικροαμοιβής-δέλεαρ, η οποία

προσφέρεται από την εκπομπή στο ζευγάρι το οποίο θα πείσει ότι του… συνέβη ο

έρωτας. Οδηγούν, δε, σε επικίνδυνες καταστάσεις. Ο γάμος, για παράδειγμα, στον

οποίο κατέληξε το ζευγάρι των νικητών σε παρόμοια με αυτήν του Alter εκπομπή

της αμερικανικής τηλεόρασης, όχι μόνον οδηγήθηκε σε παταγώδη αποτυχία τον

πρώτο κιόλας μήνα, αλλά αλληλομηνύθηκαν για βίαιη συμπεριφορά οι τηλεοπτικοί

«σύντροφοι», αποκαλύπτοντας τα ψέματα που είχε πει ο ένας στον άλλον για τον

χαρακτήρα, τη ζωή και τα έσοδά του.

Πώς θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, όταν το πιο βαθύ και τόσο

πολύπλοκο συναίσθημα αποξηραίνεται από τους ανθρώπινους χυμούς του μπροστά

στους τηλεοπτικούς προβολείς, για να μετατραπεί σε ένα είδος «γυμναστικών»

επιδείξεων των υποψήφιων συντρόφων, που επιδίδονται στο τελετουργικό της

επιλογής με μοναδικό στόχο το ευτελές κέρδος ενός μικροποσού και, φυσικά, τη

δημοσιότητα; Μετατρέπεται, δηλαδή, σε σόου απόλυτου εγωισμού η μοναδική

ευκαιρία του ανθρώπου να υπερβεί το «εγώ» του, να διαλύσει τον εαυτό του στην

τυφλή και σκοτεινή αναζήτηση της ευτυχίας, που είναι η ταύτιση με τον

αγαπημένο Άλλο.

Φυσικά, δεν έχει σχέση με τον έρωτα η εκπομπή. Όσοι συμμετέχουν

καλούνται να παραστήσουν την προκαταρκτική διαδικασία του με το αζημίωτο. Μόνο

που η απόρριψη παραμένει μαχαιριά στις ευάλωτες ψυχές τους, οι οποίες δεν

μπορούν να κρύψουν την τόσο ανθρώπινη μικρότητά τους μπροστά στο φράγμα τής μη

αποδοχής. Η εκπομπή καταλήγει σε ένα ακόμη σόου αλληλοξεσκίσματος των αφελών

που βιώνουν, με την πανηγυρική επιβεβαίωση του τηλεοπτικού φακού, το βροντώδες

κλείσιμο κατάμουτρα μιας πόρτας – κι ας μην είναι του ερωτικού παραδείσου.

Είναι μία ακόμη πόρτα κλειστή μπροστά τους.