Εδώ και δέκα χρόνια, με αυτήν την ιστορία των γαλλικών φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό επικρατεί το απόλυτο μπάχαλο. Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού προσπαθεί με κάθε τρόπο να τις αποκτήσει. Ούτε η κρίση ούτε τα Μνημόνια ούτε οι περικοπές σταματούν το Πολεμικό Ναυτικό να σχεδιάζει διάφορους τρόπους για την απόκτηση γαλλικών φρεγατών με την τρομακτική δύναμη πυρός που διαθέτουν για έλεγχο όχι μόνο του Αιγαίου, αλλά και της ΝΑ Μεσογείου.

Στην ΑΟΖ της Κύπρου η Γαλλία έχει ζωτικά συμφέροντα και σε αυτό βασίζεται το Πολεμικό Ναυτικό. Αλλά ο υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος (ένα 24ωρο μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ) να φτάσει στο σημείο να αδειάζει τον αναπληρωτή υπουργό του (που τον παρακολουθούσε να τον αδειάζει… αμήχανα), πρώτη φορά συμβαίνει σε θέματα εξοπλισμών. Και σαν να μην έφθανε το πρώτο άδειασμα στον Φώτη Κουβέλη, ακολούθησε σε λίγη ώρα και ένα δεύτερο από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Δημήτρη Τζανακόπουλο.

Για να έρθει εν συνεχεία ο Κουβέλης και να αδειάσει κι αυτός με τη σειρά του και τους δύο, αφήνοντας να διαρρεύσει ότι από την περασμένη Πέμπτη η κυβέρνηση είχε αποστείλει σχετικό αίτημα ώστε να αποκτήσει με τη μέθοδο του leasing γαλλικές φρεγάτες τύπου FREMM. Τι ακριβώς όμως συνέβη;

Ο Σαρκοζί

Ας μεταφερθούμε δέκα χρόνια πίσω, στην κοινή διακήρυξη των τότε κυβερνώντων σε Ελλάδα και Γαλλία Κώστα Καραμανλή και Νικολά Σαρκοζί. Ηταν Ιούνιος του 2008 όταν συμφώνησαν σε κοινή ναυπήγηση πολεμικών σκαφών στην Ελευσίνα. Ηταν τότε που ίσχυε το δόγμα (του Γεράσιμου Αρσένη) ότι για κάθε νέα αγορά πολεμικού υλικού θα πρέπει το 40% να παράγεται (ή να κατασκευάζεται) στην Ελλάδα από ελληνικές βιομηχανίες. Στην περίπτωση όμως του Σαρκοζί έβαλε και τη γαλλική βιομηχανία DCNS.

Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ